Nowa komunikacja WT-DKS-P-SPN
- https://wydzialy.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/12/2025/04/Nowa-komunikacja-WT-DKS-P-SPN.pdf
- https://Teams (w cyklu 2023/24_L)
- https://Teams (w cyklu 2024/25_L)
Głównym celem zajęć jest opanowanie umiejętnościn konstruowania przekazu informacji dziennikarskiej z wykorzystaniem obrazu oraz dźwięku i montażu. Opanowanie stałych zasad konstrukcji komunikatu z uwzględnieniem specyfiki docelowej platformy prezentacji. Szczególna uwaga zwracana jest na kanały wymiany informacji wykorzystujące technologię cyfrową, ze szczególnym uwzględnieniem internetu i portali społecznościowych. Celem zajęć jest analiza specyfiki tych portali z możliwościami zastosowań w zakresie form komunikacji audiowizualnej, przy zachowaniu świadomosci zachodzących, dynamicznych zmian w tej dziedzinie. Szczególna uwaga zwracana jest na ćwiczeniu zachowań krytycznych, pełnych ostrożności względem informacji niepotwierdzonych lub celowo zmanipulowanych.
Plan zajęć przewiduje połączenie wiedzy tradycyjnej, dotyczącej konstrukcji komunikatu, jego estetyki oraz logiki, z realiami współczesnego rynku "nowych mediów".
W ramach zajęć stosowane są trzy metody dydaktyczne:
- informacyjna - przekazywanie konkretnej wiedzy na temat konstrukcji informacji dziennikarskiej i reguł stosowanych w procesie realizacji zdjęć, rejestracji dźwięku oraz montażu,
- konwersatoryjna - oglądanie przykładów informacji z analizą zastosowanych środków formalnych oraz pogłębiona refleksja na temat zjawisk społecznych, towarzyszących rozwojowi techniki cyfrowej i internetu połączona z krytyczną analizą publikowanych treści, szczególnie w mediach społecznościowych,
- ćwiczeniowa - wykonywanie konkretnych zadań audiowizualnych z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących obraz, dźwięk oraz zewnętrznych źródeł światła i programów do edycji. Zamieszczanie prac na wybranych platformach komunikacji społecznej i w chmurze.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_L: Nakład pracy w ramach zajęć
30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach
15 godz - przygotowanie dwóch prac śród-okresowych
15 godz - realizacja pracy końcowej
60 godz - razem
2 punkty ECTS | W cyklu 2024/25_L: Nakład pracy w ramach zajęć
30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach
15 godz - przygotowanie dwóch prac śród-okresowych
15 godz - realizacja pracy końcowej
60 godz - razem
2 punkty ECTS
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
UMIJĘTNOŚCI
- U1 - student potrafi tworzyć informacyjne przekazy medialne, sprawnie posługując się językiem polskim, w zakresie dziennikarstwa w nowych mediach,
- U2 - student potrafi w praktyce zrealizować przekaz w nowych mediach rejestrując dźwięk i obraz oraz posługując się montażem,
- U3- student zna podstawowe reguły języka audiowizualnego oraz figury montażowe,
- U4 - student potrafi tworzyć perswazyjne przekazy medialne, sprawnie posługując się językiem polskim,
KOMPETENCJE
- K1 - student jest odpowiednio przygotowany do pracy w zespole, rozumie swoją rolę w grupie zawodowej,
- K2 - student prezentuje gotowość do stałego poszerzania wiedzy względem dynamicznie zmieniających się realiów komunikacji audiowizualnej,
- K3 - student wykazuje wrażliwość i odpowiedzialność oraz krytycyzm wobec publikowanych informacji.
Kryteria oceniania
Efekt U1, U2, U3, U4 :
* na ocenę bardzo dobrą
- student samodzielnie i sprawnie potrafi zrealizować przekaz medialny z wykorzystaniem zdjęć filmowych, dźwięku i zasad języka audiowizualnego,
- student funkcjonalnie potrafi w praktyce zrealizować przekaz w nowych mediach rejestrując dźwięk i obraz oraz posługując się montażem,
- student samodzielnie potrafi stworzyć złożoną informację medialną, sprawnie posługując się językiem polskim na wysokim poziomie,
* na ocenę dobrą
- student potrafi zrealizować przekaz medialny z wykorzystaniem zdjęć filmowych, dźwięku i zasad języka audiowizualnego,
- student potrafi na dobrym poziomie zrealizować przekaz w nowych mediach rejestrując dźwięk i obraz oraz posługując się montażem,
- student potrafi stworzyć informację medialną, posługując się językiem polskim na dobrym poziomie,
* na ocenę dostateczną
- student potrafi zrealizować na poziomie podstawowym przekaz medialny z wykorzystaniem zdjęć filmowych, dźwięku i zasad języka audiowizualnego,
- student posiada podstawową wiedzę na temat realizacji przekazu w nowych mediach z rejestracją dźwięku i obrazu oraz montażu,
- student potrafi stworzyć prostą informację medialną, posługując się językiem polskim na dostatecznym poziomie.
Efekt K1, K2, K3 :
* na ocenę bardzo dobrą
- student wykazuje pełne przygotowanie do pracy w zespole i w pełni rozumie swoją rolę w grupie zawodowej,
- student wykazuje gotowość do stałego poszerzania wiedzy względem dynamicznie zmieniających się realiów komunikacji audiowizualnej,
- student wykazuje wysoki poziom wrażliwość i odpowiedzialności oraz krytycyzm wobec publikowanych informacji.
* na ocenę dobrą
- student wykazuje dobre przygotowanie do pracy w zespole i rozumie swoją rolę w grupie zawodowej,
- student wykazuje rozumie potrzebę stałego poszerzania wiedzy względem dynamicznie zmieniających się realiów komunikacji audiowizualnej,
- student wykazuje wrażliwość i odpowiedzialność oraz krytycyzm wobec publikowanych informacji.
* na ocenę dostateczną
- student rozumie potrzebę przygotowania do pracy w zespole i widzi swoją rolę w grupie zawodowej,
- student rozumie konieczność stałego poszerzania wiedzy względem dynamicznie zmieniających się realiów komunikacji audiowizualnej,
- student wykazuje podstawowy poziom wrażliwość i odpowiedzialności oraz krytycyzm wobec publikowanych informacji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: