Marketing mobilny WT-DKS-P-SPMM
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6wNGT5ERCv8apCoMGGnqEQG3MjDS7sSf8Wzq6QLsLzY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=df9387cf-57a9-42d1-96b9-8f94dbbda470&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AySC49000hzpl7Sa3DqS19ubKoUmWYLL51qLZ4LdENaI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=150463fd-3086-4c12-810e-e836e3cdb5d8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2024/25_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AySC49000hzpl7Sa3DqS19ubKoUmWYLL51qLZ4LdENaI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=150463fd-3086-4c12-810e-e836e3cdb5d8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2025/26_Z)
Podczas ćwiczeń studenci poznają wybrane aspekty teorii marketingowych oraz realizują projekty związane z odpowiednim doborem narzędzi marketingu mobilnego do komunikacji na linii marka – klient. Celem takiego działania jest odpowiednie przygotowanie praktyczne z zakresu wykorzystania możliwości, jakie daje marketing mobilny. Podbudowa teoretyczna ma stanowić podstawę do doboru odpowiednich środków, które następnie zostaną wykorzystane podczas realizacji projektów grupowych.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- opisuje mechanizmy komunikacji marketingowej pomiędzy marką a klientem _W
- zna nowoczesne narzędzia właściwe dla mediów i zawodów związanych z komunikacją marketingową _W
- wykorzystuje odpowiednie narzędzia public relations, promocji i reklamy do przekazu marketingowego_U
- dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej _U
- aktywnie uczestniczy w wykonywaniu zadań w zespole _K
- potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w rozwoju zawodowym związanym z pracą w mediach i marketingu _K
Opis ECTS:
Aktywny udział w ćwiczeniach: 30
przygotowanie do ćwiczeń: 10
praca własna, warsztatowa: 20
suma godzin: 60
Liczba ECTS: 60/30= 2
Kryteria oceniania
W odniesieniu do efektów kształcenia:
1. opisuje mechanizmy komunikacji marketingowej pomiędzy marką a klientem _W
- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie opisać mechanizmów komunikacji
- na ocenę dst (3): opisuje jedynie podstawowe mechanizmy komunikacji między marką a klientem
- na ocenę db (4): opisuje ze zrozumieniem mechanizmy komunikacji
- na ocenę bdb (5): opisuje ze zrozumieniem mechanizmy komunikacji pomiędzy marką a klientem i swobodnie odnosi wiedzę do współczesnych działań branżowych
2. zna nowoczesne narzędzia właściwe dla mediów i zawodów związanych z komunikacją marketingową _W
- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie wymienić nowoczesnych narzędzi komunikacji marketingowej
- na ocenę dst (3): wymienia podstawowe, najbardziej oczywiste narzędzia komunikacji marketingowej
- na ocenę db (4): wymienia narzędzia komunikacji dokonując ich oceny pod kątem atrakcyjności dla odbiorcy
na ocenę bdb (5): wymienia narzędzia komunikacji swobodnie szeregując je pod kątem atrakcyjności, dostępności, wpływu na wizerunek marki oraz wskazując kierunki rozwoju danego narzędzia.
3. wykorzystuje odpowiednie narzędzia public relations, promocji i reklamy w komunikacji marketingowej _U
- na ocenę ndst (2): nie potrafi wykorzystać żadnych narzędzi public relations, promocji i reklamy do komunikacji marketingowej
- na ocenę dst (3): wykorzystuje podstawowe narzędzia używane do komunikacji
- na ocenę db (4): poprawnie dobiera odpowiednie narzędzia, ale nie jest w stanie swobodnie nimi operować w miarę zmieniających się potrzeb, danych, grup docelowych czy uwarunkowań
- na ocenę bdb (5): dobiera odpowiednie narzędzia oraz swobodnie nimi operuje, dostosowując je do aktualnych zadań
4. dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej _U
- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie dobrać działań reklamowych w Internecie do marki i grupy docelowej
- na ocenę dst (3): dostosowuje działania reklamowe do grupy docelowej w sposób najbardziej oczywisty, nie zawsze są to działania pasujące również do marki
- na ocenę db (4): dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej w sposób poprawny, ale mało kreatywny, nie zawsze jest w stanie uzasadnić wybór (dobór intuicyjny)
- na ocenę bdb (5): dobiera działania reklamowe do marki i grupy docelowej w sposób poprawny, twórczy i jest w stanie w pełni racjonalnie uzasadnić podjęte decyzje
5. krytycznie odbiera komunikaty reklamowe i promocyjne w Internecie _K
- na ocenę ndst (2): nie poddaje odbieranych komunikatów krytyce lub dąży jedynie do unikania kontaktu z reklamami w Internecie
- na ocenę dst (3): poddaje komunikaty reklamowe, z którymi ma styczność jedynie powierzchownej krytyce
- na ocenę db (4): poddaje komunikaty reklamowe, z którymi ma styczność w Internecie analizie krytycznej, potrafi w sposób spokojny i racjonalny wskazać ich najważniejsze elementy, zastosowane środki wyrazu i rozpoznać grupę docelową
- na ocenę bdb (5): poddaje komunikaty, z którymi ma styczność w Internecie, analizie krytycznej w sposób systematyczny i racjonalny, jest w stanie w większości sytuacji bezbłędnie wskazać zastosowane techniki przyciągania uwagi i wywierania wpływu, potrafi ocenić skuteczność danej reklamy, określić jej grupę docelową i założenia, które miała realizować.
6. aktywnie uczestniczy w wykonywaniu zadań w zespole _K
-na ocenę ndst (2): nie uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych
- na ocenę dst (3): rzadko uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych lub nie przykłada się do pracy w grupie
- na ocenę 4 (db): często uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych, jednak nie generuje pomysłów i nie wpływa mobilizująco na pozostałych członków zespołu
- na ocenę bdb (5): bierze udział we wszystkich grupowych zadaniach, mobilizuje zespół, generuje pomysły, potrafi być liderem grupy
Osiągnięte przez:
Wykład konwersatoryjny
Dyskusja panelowa
Giełda pomysłów (burza mózgów)
Metoda ćwiczeniowa
Metoda projektu
Studium przypadku
Ocena: średnia poszczególnych prac wykonywanych w trakcie zajęć i jako prace domowe (2/5 oceny) oraz wyniku kolokwium (3/5 oceny)
Kolokwium końcowe w formie projektu grupowego.
Literatura
- Dejnaka A., Marketing mobilny, Difin, Warszawa 2019
- Żukowski M, Twoja firma w Social media. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Onepress, Gliwice, 2018
- Mazurek G., E-Marketing Strategia Planowanie Praktyka, Poltext, Warszawa, 2018
- Sznajder A., Technologie mobilne w marketingu, Wolter Kluwer, Warszawa, 2014
- Konkol S., Marketing mobilny, Helion, Gliwice, 2013
- Maciorowski A., E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Edgard, Warszawa, 2013
www.nowymarketing.pl
www.marketing.org.pl
www.marketingprzykawie.pl
www.socialpress.pl
www.antyweb.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: