Formy dokumentalne w telewizji WT-DKS-P-SPF
W ramach zajęć stosowane są trzy metody dydaktyczne:
- informacyjna - przekazywanie konkretnej wiedzy na temat języka filmowego i reguł stosowanych w montażu audiowizualnym oraz informacje z zakresu tworzenia koncepcji i organizacji produkcji dzieła w formie dokumentu telewizyjnego,
- konwersatoryjna - oglądanie przykładów realizacji filmowych i telewizyjnych z analizą zastosowanych środków budowy dramaturgii, (Liczne nawiązania do klasyki z historii polskiego filmu dokumentalnego.)
- ćwiczeniowa - wykonywanie konkretnych zadań z budowy linii dramaturgicznej, budowania sekwencji zdjęciowych i samodzielna realizacja dzieła filmowego na zadany temat, w określonym formacie, z wykorzystaniem nabytej wiedzy.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
hmp0b4h
W trakcie zajęć studenci uzyskują znajomość podstawowych pojęć i zasad z zakresu kompozycji form filmowych i reportażowych. Wiedzę na temat możliwych sposobów operowania dźwiękiem w relacji z obrazem, w kontekście możliwości użycia różnych figur montażowych. Umiejętność pracy z bohaterami. Wiedzę na temat kompozycji całej formy przekazu z zachowaniem właściwej dynamiki i rytmu. Informacje z zakresu tworzenia koncepcji, opracowania formy i organizacji niezbędnych środków produkcji do realizacji filmowej formy dokumentalnej.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa:
- 30% oceny - obecność na zajęciach,
- 30% oceny - aktywność w trakcie zajęć, udział w ćwiczeniach, terminowość,
- 40% oceny - forma i przekaz pracy końcowej (filmowej).
Warunkiem koniecznym uzyskania zaliczenia jest wykonanie ćwiczeń przeprowadzanych na zajęciach w trakcie semestru oraz autorska realizacja, następnie prezentacja i obrona pracy filmowej w zadanym formacie czasowym i na wskazany temat.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: