Formy dokumentalne w telewizji WT-DKS-P-SPF
- https://Teams (w cyklu 2021/22_Z)
- https://Teams (w cyklu 2022/23_Z)
- https://Teams (w cyklu 2024/25_Z)
Głównym celem zajęć jest wprowadzenie studentów w świat realizatorów i widzów form dokumentalnych.
W trakcie zajęć studenci uzyskują znajomość podstawowych pojęć i zasad z zakresu kompozycji form filmowych i reportażowych. Wiedzę na temat możliwych sposobów operowania dźwiękiem w relacji z obrazem, w kontekście możliwości użycia różnych figur montażowych. Umiejętność pracy z bohaterami. Wiedzę na temat kompozycji całej formy przekazu z zachowaniem właściwej dynamiki i rytmu. Informacje z zakresu tworzenia koncepcji, opracowania formy i organizacji niezbędnych środków produkcji do realizacji filmowej formy dokumentalnej.W ramach zajęć stosowane są trzy metody dydaktyczne:
- informacyjna - przekazywanie konkretnej wiedzy na temat języka filmowego i reguł stosowanych w montażu audiowizualnym oraz informacje z zakresu tworzenia koncepcji i organizacji produkcji dzieła w formie dokumentu telewizyjnego,
- konwersatoryjna - oglądanie przykładów realizacji filmowych i telewizyjnych z analizą zastosowanych środków budowy dramaturgii, (Liczne nawiązania do klasyki z historii polskiego filmu dokumentalnego.)
- ćwiczeniowa - wykonywanie konkretnych zadań z budowy linii dramaturgicznej, budowania sekwencji zdjęciowych i samodzielna realizacja dzieła filmowego na zadany temat, w określonym formacie, z wykorzystaniem nabytej wiedzy.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2024/25_Z: Nakład pracy w ramach zajęć
30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach
15 godz. - przygotowanie dwóch prac śród-okresowych
15 godz. - realizacja pracy końcowej
60 godz - razem
2 punkty ECTS | W cyklu 2023/24_Z: Nakład pracy w ramach zajęć
30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach
15 godz - przygotowanie dwóch prac śródokresowych
15 godz - realizacja pracy końcowej
60 godz - razem
2 punkty ECTS | W cyklu 2022/23_Z: Nakład pracy w ramach zajęć
30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach
15 godz. - przygotowanie dwóch prac śród-okresowych
15 godz. - realizacja pracy końcowej
60 godz - razem
2 punkty ECTS | W cyklu 2021/22_Z: Nakład pracy w ramach zajęć
30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach
15 godz. - przygotowanie dwóch prac śród-okresowych
15 godz. - realizacja pracy końcowej
60 godz - razem
2 punkty ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
UMIEJĘTNOŚCI
U 1 - student posiada umiejętność tworzenie prac pisemnych i prezentacji multimedialnych
U 2 - student potrafi tworzyć perswazyjne przekazy medialne, sprawnie posługując się językiem polskim
U 3 - student potrafi pracować w zespole i rozumie swoją w nim rolę
U 4 - student potrafi samodzielnie zrealizować audiowizualną formę dokumentalną
KOMPETENCJE
K1 - student jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania wykonuje starannie i terminowo
K2 - student wykazuje odpowiedzialność i krytycyzm wobec publikowanych treści
Kryteria oceniania
Efekty U11, U15, U17:
* na ocenę bardzo dobrą
- student posiada umiejętność tworzenie prac pisemnych i prezentacji multimedialnych na wysokim poziomie,
- student potrafi tworzyć perswazyjne przekazy medialne, sprawnie posługując się językiem polskim na bardzo wysokim poziomie,
- student bardzo dobrze potrafi pracować w zespole i rozumie swoją w nim rolę
- student potrafi samodzielnie zrealizować audiowizualną formę dokumentalną na wysokim poziomie warsztatowym i merytorycznym
* na ocenę dobrą
- student posiada umiejętność tworzenie prac pisemnych i prezentacji multimedialnych na dobrym poziomie,
- student potrafi tworzyć perswazyjne przekazy medialne, sprawnie posługując się językiem polskim
- student potrafi sprawnie pracować w zespole i rozumie swoją w nim rolę
- student potrafi samodzielnie zrealizować audiowizualną formę dokumentalną
* na ocenę dostateczną
- student posiada umiejętność tworzenie prac pisemnych i prezentacji multimedialnych na podstawowym poziomie,
- student potrafi tworzyć perswazyjne przekazy medialne, posługując się językiem polskim na dostatecznym poziomie,
- student potrafi dostatecznie pracować w zespole i rozumie swoją w nim rolę,
- student potrafi samodzielnie zrealizować audiowizualną formę dokumentalną na poziomie dostatecznym.
Efekty K07:
* na ocenę bardzo dobrą
- student jest bardzo dobrze przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania wykonuje bardzo starannie i terminowo,
- student wykazuje szczególną odpowiedzialność i krytycyzm wobec publikowanych treści.
* na ocenę dobrą
- student jest dobrze przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania wykonuje przeważnie starannie i terminowo,
- student zwykle wykazuje odpowiedzialność i krytycyzm wobec publikowanych treści.
* na ocenę dostateczną
- student jest przygotowany do samodzielnej pracy na poziomie dostatecznym, powierzone zadania stara się wykonać starannie i terminowo,
- student wykazuje odpowiedzialność i krytycyzm wobec publikowanych treści w ograniczonym stopniu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: