Crisis managment WT-DKS-P-SPC
Celem zajęć jest:
- nabycie praktycznej wiedzy z zakresu PR kryzysowego (crisis management) oraz zarządzania problemowego (issue management)
- umiejętność stosowania w praktyce narzędzi PR antycypujących kryzys, szacowania szans i zagrożeń oraz silnych i słabych stron (SWOT) w komunikacji, sytuowania działań PR w obszarze kultury medialnej, umiejętność tworzenia tekstów i komunikatów kryzysowych, planowania i prowadzenia działań w sztabie kryzysowym
- pozyskanie praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia strategii komunikacyjnych kryzysowych, zasad tworzenia dobrego wizerunku organizacji, współczesnych reguł i trendów w PR
- nabycie praktycznych umiejętności sprawnego i profesjonalnego zarządzania komunikacją w social media
W cyklu 2021/22_L:
Celem zajęć jest: 1. Kryzysowe zjawiska w sieci i źródła kryzysów |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: Procentowa część oceny końcowej w rozbiciu za poszczególne zadania.
45% praca w zespołach projektowych strategii kryzysowej
20% obecność na zajęciach (15 zajęć po 90 minut) oraz odczytywanie wiadomości z grupy zajęciowej na Facebooku do tego celu stworzonej, w której publikowane są materiały do kampanii
20% prezentacja kryzysowa na zajęciach (obecność aktywna+przygotowanie+omówienie materiału na wybranych zajęciach zgodnie z listą udostępnioną na 1 zajęciach)
15% nagranie video CV
GODZINOWO:
30 godz. – aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
15 godz. – przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zleconych zadań domowych (research w internecie, prezentacja)
10 godz. - przygotowanie materiału video
15 godz. – przygotowanie strategii kryzysowej w zespole
| W cyklu 2022/23_L: 30 godz. – aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
5 godz. – przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zleconych zadań domowych (research w internecie, prezentacja)
7,5 godz. - Przygotowanie prezentacji w power poincie odnośnie do case study kryzysowego
7,5 godzin - prowadzenie kont mediów społecznościowych w projekcie zespołowym
5 godz. - przygotowanie materiału video CV
15 godz. – przygotowanie strategii w zespole i jej prezentacja na zajęciach | W cyklu 2023/24_L: 30 godz. – aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
5 godz. – przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zleconych zadań domowych (research w internecie, prezentacja)
7 godz. - Przygotowanie prezentacji w power poincie odnośnie do case study kryzysowego
8 godzin - prowadzenie kont mediów społecznościowych w projekcie zespołowym
5 godz. - przygotowanie materiału video CV
15 godz. – przygotowanie strategii w zespole i jej prezentacja na zajęciach |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK nr 1: student potrafi tworzyć profesjonalne materiały prasowe kryzysowe dla mediów, w tym m.in. oświadczenia kryzysowe, sprostowanie w rozumieniu prawa prasowego, materiały video, prowadzić media społecznościowe itp.
EK nr 2: student wie, kiedy należy stosować narzędzia komunikacji kryzysowej, rozumie potrzebę stosowania ich w określonych sytuacjach, potrafi przygotować materiały w krótkim czasie, zna sposoby rozwiązywania sytuacji kryzysowych przez firmy komercyjne i podmioty niekomercyjne
EK nr 3: student potrafi stworzyć zespołowo strategię komunikacyjną uwzględniając wszystkie jej elementy, potrafi podjąć pracę w sztabie kryzysowym i zarządzać informacją kryzysową w różnych kanałach komunikacyjnych; student dobiera prawidłowo narzędzia i kanały komunikacji w zależności od rodzaju kryzysu
Kryteria oceniania
na ocenę 5 - jest obecny na zajęciach w sposób aktywny, współtworzy z zaangażowaniem strategię komunikacyjną w projekcie uwzględniając wszystkie jej elementy, prawidłowo dobiera narzędzia i kanały komunikacji w mediach społecznościowych, oddaje prezentację spełniającą wszystkie kryteria i elementy, pracuje w wyznaczonych terminach, tworzy spełniający wszystkie wymogi autorski materiał video, na zajęciach online ma włączoną kamerę
na ocenę 4 - jest obecny na zajęciach, współtworzy strategię komunikacyjną w projekcie uwzględniając większość elementów, dobiera narzędzia i kanały komunikacji w mediach społecznościowych, oddaje prezentację spełniającą większość kryteriów i elementów, tworzy poprawny autorski materiał video, pracuje prawie zawsze w wyznaczonych terminach, na zajęciach online ma włączoną kamerę ale czasem o niej zapomina
na ocenę 3 - współtworzy strategię komunikacyjną w projekcie ale czasem nie oddaje niektórych elementów na czas opóźniając pracę grupy, oddaje prezentację spełniającą podstawowe kryteria ale robi to z opóźnieniem, tworzy materiał video z drobnymi potknięciami, na zajęciach online nie zawsze ma włączoną kamerę
Literatura
Literatura podstawowa:
Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.
Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.
Literatura uzupełniająca:
Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.
Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.
Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.
Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.
Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.
Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.
Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.
W cyklu 2021/22_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
W zajęciach istotne jest: |
W cyklu 2023/24_L:
Procentowa część oceny końcowej w rozbiciu za poszczególne zadania. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: