Budowanie relacji z klientem i liderami opinii WT-DKS-P-SPB
Właściwe budowanie relacji z klientami i liderami opinii jest w dzisiejszych czasach warunkiem do osiągnięcia sukcesu w planowanych kampaniach marketingowych, zaś influencer marketing jest jednym z najważniejszych trendów w branży.
W trakcie zajęć praktycznych studenci otrzymują wiedzę z zakresu:
- umiejętności budowania relacji z klientami i influencerami
- przygotowywania skutecznej strategii reklamowej
- kosztów influencer marketingu
- analizy efektów kampanii
- zasad długofalowej współpracy z liderami opinii
- zarządzanie sytuacjami kryzysowymi w trakcie współpracy z influencerami
- case studies wybranych kampanii marketingowych z udziałem influencerów
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: x78m9yq
Student:
- zna procesy komunikowania się osób i instytucji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym _ W
- opisuje możliwości wykorzystania w mediach informacji związanych public relations, marketingiem i branżą reklamową _ W
- wykorzystuje odpowiednie narzędzia public relations, promocji i reklamy do przekazu marketingowego _U
- dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej _U
- potrafi inicjować i podtrzymywać kontakty społeczne i zawodowe _ K
- potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w rozwoju zawodowym związanym z pracą w mediach i marketingu _K
Opis ECTS:
- aktywny udział w ćwiczeniach: 30
- przygotowanie do ćwiczeń: 10
- praca własna, warsztatowa: 20
suma godzin: 60
Liczba ECTS: 60/30= 2
Kryteria oceniania
W odniesieniu do efektów kształcenia:
1. opisuje proces komunikowania się osób i instytucji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym _W
- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie opisać mechanizmów komunikacji osób i instytucji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym
- na ocenę dst (3): opisuje jedynie podstawowe mechanizmy komunikacji osób i instytucji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym
- na ocenę db (4): opisuje ze zrozumieniem mechanizmy komunikacji osób i instytucji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym
- na ocenę bdb (5): opisuje ze zrozumieniem mechanizmy komunikacji osób i instytucji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym i swobodnie odnosi wiedzę do współczesnych działań branżowych
2. zna zagadnienia z zakresu public relations, marketingu i ich wykorzystania w mediach oraz ma podstawową wiedzę o reklamie i branży reklamowej _ W
- na ocenę ndst (2): nie zna żadnych zagadnień związanych z public relations, marketingiem, mediami i nie ma żadnej wiedzy nt. reklamy i branży reklamowej
- na ocenę dst (3): wymienia podstawowe zagadnienia związane z public relations, marketingiem, mediami i ma podstawową wiedzę nt. reklamy i branży reklamowej
- na ocenę db (4): zna zagadnienia związane z public relations i marketingiem, potrafi połączyć je ze środowiskiem mediów i światem reklamy
na ocenę bdb (5): swobodnie porusza się w zagadnieniach związanych z public relations i marketingiem i ma dużą, aktualną wiedzę nt. branży reklamowej
3. wykorzystuje odpowiednie narzędzia public relations, promocji i reklamy w komunikacji społecznej _U
- na ocenę ndst (2): nie potrafi wykorzystać żadnych narzędzi public relations, promocji i reklamy do komunikacji społecznej
- na ocenę dst (3): wykorzystuje podstawowe narzędzia używane do komunikacji
- na ocenę db (4): poprawnie dobiera odpowiednie narzędzia, ale nie jest w stanie swobodnie nimi operować w miarę zmieniających się potrzeb, danych, grup docelowych czy uwarunkowań
- na ocenę bdb (5): dobiera odpowiednie narzędzia oraz swobodnie nimi operuje, dostosowując je do aktualnych zadań, również swobodnie wchodzi w różne role zawodowe związane ze studiowanym kierunkiem
4. dobiera narzędzia komunikacji, stosownie do potrzeb związanych z relacjami z klientem bądź liderem opinii_U
- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie dobrać narzędzi komunikacji do relacji z klientem lub liderem opinii
- na ocenę dst (3): dostosowuje narzędzia komunikacyjne w sposób najbardziej oczywisty, nie zawsze są to działania pasujące do przekazu
- na ocenę db (4): dobiera narzędzia komunikacyjne w sposób poprawny, ale mało kreatywny, nie zawsze jest w stanie uzasadnić wybór (dobór intuicyjny)
- na ocenę bdb (5): dobiera narzędzia komunikacyjne do relacji z klientem lub liderem opinii w sposób poprawny, twórczy i jest w stanie w pełni racjonalnie uzasadnić podjęte decyzje
5. podejmuje kontakty społeczne i zawodowe oraz buduje relacje zgodnie aktualnymi potrzebami _K
- na ocenę ndst (2): nie potrafi samodzielnie nawiązać żadnych kontaktów społecznych i zawodowych
- na ocenę dst (3): z pomocą osób trzecich potrafi nawiązać kontakty, ale nie potrafi ich budować ani podtrzymywać
- na ocenę db (4): samodzielnie nawiązuje kontakty i buduje relacje, ale ich nie podtrzymuje
-na ocenę bdb (5): samodzielnie nawiązuje kontakty, buduje relacje i podtrzymuje je zgodnie z aktualnymi potrzebami
6. aktywnie uczestniczy w wykonywaniu zadań w zespole _K
-na ocenę ndst (2): nie uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych
- na ocenę dst (3): rzadko uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych lub nie przykłada się do pracy w grupie
- na ocenę 4 (db): często uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych, jednak nie generuje pomysłów i nie wpływa mobilizująco na pozostałych członków zespołu
- na ocenę bdb (5): bierze udział we wszystkich grupowych zadaniach, mobilizuje zespół, generuje pomysły, potrafi być liderem grupy
Osiągnięte przez:
Wykład konwersatoryjny
Dyskusja panelowa
Giełda pomysłów (burza mózgów)
Metoda ćwiczeniowa
Metoda projektu
Studium przypadku
Ocena: średnia poszczególnych prac wykonywanych w trakcie zajęć i jako prace domowe (2/5 oceny) oraz wyniku kolokwium (3/5 oceny)
Kolokwium końcowe w formie projektu grupowego.
Literatura
- Górecka-Butora P., Influencer marketing od A do Z, Whitepress, Bielsko-Biała, 2019
- Fabijańczyk J, Cupriak A., Influencer marketing - praktycznie (e-book), Whitepress, Bielsko-Biała, 2016
- Stawarz B., Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, PWN, Warszawa, 2017
- Miotk, A., Skuteczne social media: prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, wyd. II., Gliwice, 2017
- Stawarz-García B., Content marketing i social media : jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2018
- Tkaczyk, P., Narratologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017
- Miotk A., Nowy PR, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2016
- Mistewicz E., Marketing narracyjny. Jak Budować historie, które sprzedają, Gliwice 2011.
- Scott, D. M., Marketing i PR w czasie rzeczywistym, Wolters Kluwer, Warszawa 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: