Komunikacja wizualna i edukacja medialna WT-DKS-P-SLKW
Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej na temat zagadnienia związanego z komunikacją wizualną lub szeroko pojęta edukacją medialną Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi i ilościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. Podczas zajęć studenci zdobywają umiejętności zbierania i analizy danych niezębnych do pisania prac naukowych oraz podnoszą kompetencje z zakresu automatyzacji pracy poprzez narzędzia służące do gromadzenia i analizy informacji.
W cyklu 2021/22_L:
Seminarium poświęcone jest komunikacji wizualnej ,problemom edukacji medialnej oraz pedagogiki mediów. Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. |
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Nakład pracy studenta:
30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach
90 godzin - napisanie pracy dyplomowej
30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach
30 godzin - konsultacje z prowadzącym
Razem 180 godzin - 6 ECTS
| W cyklu 2019/20_Z: Nakład pracy studenta:
30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach
90 godzin - napisanie pracy dyplomowej
30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach
30 godzin - konsultacje z prowadzącym
Razem 180 godzin - 6 ECTS
| W cyklu 2023/24_L: Nakład pracy studenta:
30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach
90 godzin - napisanie pracy dyplomowej
30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach
30 godzin - konsultacje z prowadzącym
Razem 180 godzin - 6 ECTS
| W cyklu 2022/23_Z: Nakład pracy studenta:
30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach
90 godzin - napisanie pracy dyplomowej
30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach
30 godzin - konsultacje z prowadzącym
Razem 180 godzin - 6 ECTS
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
DL-W19 - zna główne metody badawcze w zakresie nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach - student wylicza i definiuje podstawowe metody badawcze stosowane w naukach społecznych; klasyfikuje odpowiednie metody do swojej pracy badawczej.
DL-U21 - potrafi prowadzić badania i samodzielnie redagować ich wyniki w postaci naukowych prac zaliczeniowych i pracy dyplomowej - student samodzielnie porządkuje zebrane materiały i stosuje odpowiednie metody badawcze.
DL-K08 - jest przygotowany do samodzielnej i zespołowej pracy naukowej w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach - krytycznie podchodzi do zebranych materiałów, angażuje się w współprace z osobami uczęszczającymi na seminarium naukowym; dąży do poznania prawdy we własnych badaniach.
Kryteria oceniania
W zakresie efektów W19, U21, K08:
na ocenę bardzo dobrą
- student definiuje metody badawcze z zakresu nauk społecznych, samodzielnie dobiera właściwą metodę do swojej pracy. Zna sposoby prowadzenia badań, samodzielnie analizuje i porządkuje zebrany materiał. Potrafi pracować samodzielnie i zespołowo, poddać krytycznej analizie zebrany materiał badawczych.
na ocenę dobrą
- student w większości potrafi zdefiniować metody badawcze z zakresu nauk społecznych, przy niewielkiej pomocy dobiera właściwą metodę badawczą do swojej pracy. Zna większość sposobów prowadzenia badań, potrzebuje niewielkiej pomocy w porządkowaniu i analizie zebranego materiału. Potrafi pracować w zespole, potrzebuje wsparcia i wskazówek w pracy samodzielnej.
na ocenę dostateczną
- student objaśnia podstawowe metody badawcze z zakresu nauk społecznych, potrzebuje pomocy Promotora z zakresu doboru właściwej metody badawczej odpowiedniej do swej pracy. Wymienia podstawowe sposoby prowadzenia badań, z pomocą Promotora porządkuje i analizuje zabrany materiał badawczy. W pracy samodzielnej potrzebuje pomocy Promotora, potrafi współpracować w grupie.
Literatura
• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014.
• Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014.
• Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016.
• Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
• Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013.
• Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.
• Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.
• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013.
• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013.
W cyklu 2021/22_L:
• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014. |
W cyklu 2022/23_Z:
• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014. |
W cyklu 2022/23_L:
• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014. |
W cyklu 2023/24_L:
• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu zasad pisania pracy dyplomowej oraz znać metody badań naukowych. Warunkiem zaliczenia pierwsze semestru seminarium jest złożenie i zatwierdzenie tematu pracy licencjackiej. |
W cyklu 2022/23_Z:
Znajomość zasad pisania pracy dyplomowej. Student powinien być zainterowany komunikacją wizualną oraz szeroko rozumianą edukacją medialną oraz pedagogiką mediów. |
W cyklu 2022/23_L:
Znajomość zasad pisania pracy dyplomowej. Student powinien być zainterowany komunikacją wizualną oraz szeroko rozumianą edukacją medialną oraz pedagogiką mediów. |
W cyklu 2023/24_L:
Znajomość zasad pisania pracy dyplomowej. Student powinien być zainterowany komunikacją wizualną oraz szeroko rozumianą edukacją medialną oraz pedagogiką mediów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: