Komunikacja kulturowa WT-DKS-P-SLKO
Celem seminarium jest wspieranie studenta w przygotowaniu pracy dyplomowej w obszarze mediów i komunikacji kulturowej. Celem zajęć jest wprowadzenie studenta z jednej strony w świat mediów, z drugiej w świat kultury, aby nauczyć go odnajdywania istniejącego dialogu miedzy obydwoma przestrzeniami. Dialog ten obecny w wielu dziedzinach artystycznych, ma też swoje uzasadnienie na polu antropologicznym. Zajęcia mają za zadanie przygotować studenta do umiejętności rozeznawania wspólnych płaszczyzn komunikacji i kultury w pracy dziennikarskiej oraz uprawiania tzw. dziennikarstwa kulturowego Zagadnienia: obecność wartości w świecie mediów; narzędzia nowych mediów w kontekście przekazu religijnego i kulturowego; przemiany kulturowe i ich odzwierciedlenie w mediach; ludzie mediów i ich wartości; problematyka dialogu; przemiany kulturowe i ich wpływ na doświadczenie wiary; wpływ religijności na powstawanie prądów kulturowych i przedstawianie ich za pomocą mediów;
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Kod dostępu w MS TEAMS:
9p7hz7n
Wiedza
Zna i rozumie podstawowe pojęcia związane z mediami, kulturą i teologią, rozumie funkcjonowanie współczesnych systemów
kulturowych i posiada umiejętność teoretycznego myślenia o zależnościach i wzajemnych wpływach mediów i teologii kultury. Zna aktualne teorie dotyczące relacji media - teologia i kultura. Umiejętności
Potrafi zająć samodzielnie stanowisko w dyskusji w temacie seminarium; potrafi prawidłowo postawić pytanie badawcze oraz pracować na dostępnych źródłach, potrafi z hipotezy badawczej wypracować rozwinięcie tematu; zna i stosuje odwołania oraz wszystkie techniczne wymagania związane z przygotowywaniem prac dyplomowych na WT; poprawnie stosuje
poznaną terminologię z zakresu problematyki wykładu
Kompetencje społeczne
Wykorzystuje wiedzę i umiejętności do właściwych orientacji i wyborów; umiejętność pracy ze źródłami oraz stawianie pytań badawczych potrafi zastosować w budowanych przez siebie relacjach społecznych.
W: 1.organizuje własny warsztat badawczy na podstawie posiadanej wiedzy, U: 2. zdobywa umiejętność poprawnego pisania pracy dyplomowej, 3. opanowuje technikę sporządzania odsyłaczy, bibliografii, 4. posiada umiejętność merytorycznego formułowania pytań badawczych, 5. potrafi dokonać przeglądu literatury, K: 6. potrafi weryfikować i budować spójną wypowiedz uzasadniającą tezy badawcze.
Kryteria oceniania
student aby osiągnąć efekt kształcenia potrafi efektywnie prezentować i dyskutować wyniki swoich badan:
-nie zalicza: nie potrafi organizować warsztatu badawczego; nie dokonuje przeglądu literatury, nie opanowuje techniki sporządzania przypisów i odsyłaczy, nie formułuje pytań badawczych, nie potrafi uzasadnić tezy badawczej, nie kończy roku akademickiego złożeniem pracy licencjackiej lub jej udokumentowaniem napisania jej zaawansowanej części w postaci co najmniej 2/3 całości pracy.
zalicza: potrafi organizować warsztat badawczy; dokonuje przeglądu literatury, opanowuje technikę sporządzania przypisów i odsyłaczy, formułuje kończy roku akademickiego złożeniem pracy licencjackiej lub jej udokumentowaniem napisania jej zaawansowanej części w postaci co najmniej 2/3 całości pracy.
pytania badawcze, potrafi uzasadnić tezy badawczej Ocena podsumowująca: poprawne pod względem merytorycznym i technicznym założeń całości pracy licencjackiej.
Literatura
Media w wychowaniu chrześcijańskim, red. D. Bis D., A. Rynio, Lublin 2010.
Kultura medialnie zapośredniczona: badania nad mediami w optyce kulturoznawczej, red. W. Chyła, Poznań 2010.
Media, Kultura, Społeczeństwo, red. J. Dunin, Łódź 2006.
Leach E., Kultura i komunikowanie: logika powiązań symbolicznych: wprowadzenie do analizy strukturalnej w antropologii społecznej, tłum. M. Buchowski, Warszawa 2010.
Ejsmond M., Kosmalska B., Media, wartości, wychowanie, Kraków 2010.
Język przekazu religijnego: perspektywa psychologii i homiletyki: materiały sympozjum, Opole, 16 listopada 2005 r., red. D.
Krok, S. Pawiński), Opole 2006.
Sarzynska-Putowska J., Komunikacja wizualna: wybrane zagadnienia, Kraków 2002.
Komunikacja wiary w trzecim tysiącleciu, red. S. Dziekoński, Olecko 2000.
Lewek A., Media i dziennikarstwo w nauczaniu Jana Pawła II, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: