Język jako narzędzie komunikacji WT-DKS-P-SLJ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- Przygotowywanie materiałów prezentowanych na zajęciach - 30 godz.
- Uczestnictwo w zajęciach, prezentowanie wyników badan i przedstawianie kolejnych
rozdziałów pracy pracy - 30 godz.
- Zbieranie i analiza materiału badawczego, redagowanie tekstu pracy - 60 godz.
120 godzin = 2 ECTS
1. Student wie, jaka jest różnica miedzy językiem naukowym a potocznym oraz
publicystyka - metoda studium przypadku; rozróżnia źródła do pracy od literatury przedmiotu i literatury pomocniczej. (W)
2. Student umie syntetycznie formułować myśli w języku naukowym - metoda
ćwiczeniowa oparta na tekstach źródłowych; analizuje zagadnienia i problemy związane z danym tematem, wykorzystując w tym celu literaturę przedmiotu - metoda seminaryjna; samodzielnie wyszukuje i umiejętnie cytuje literaturę przedmiotu. (U)
3. Student potrafi krytycznie ocenić myśli, poglądy i opinie naukowe dotyczące zagadnienia, które analizuje - metoda seminaryjna. (K)
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Metody weryfikacji efektów kształcenia: ciągłe ocenienie postępów studenta w
zbieraniu i analizie materiału badawczego oraz redagowaniu tekstu pracy.
Metody dydaktyczne:
EK nr 1: wykład informacyjny i konwersatoryjny, studium przypadku, lektura.
EK nr 2: ćwiczenia praktyczne, studium przypadku; praca zespołowa i refleksja własna.
EK nr 3: dyskusja problemowa z wykorzystaniem metod aktywizujących.
Literatura
Literatura ogólna:
1. Boć J., Jak pisać prace magisterska, Kolonia-Wrocław 1998.
2. Gierz W., Jak pisać prace licencjacka? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998.
3. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995
4. M. Liskowska-Magdziarz, Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Wydawnictwo UJ, Kraków
2006.
5. Mackiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996.
6. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań
1995.
7. Polski Komitet Normalizacyjny, Przypisy bibliograficzne. Dokumenty i ich części
(PN-ISO 690-2), Warszawa 1999.
8. H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura - media - teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.
9. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badan społecznych, Katowice 2005.
10. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobra pracą magisterską, Wrocław 2001.
11. Weglińska M., Jak pisać prace magisterska, Kraków 1997.
12. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik
praktyczny, Warszawa-Łódź 1998.
13. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich,
Warszawa 1995.
14. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne,
Warszawa 2004.
15. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2012.
Literatura specjalistyczna:
dobierana indywidualnie w zależności od podjętego tematu pracy licencjackiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: