Komunikowanie polityczne i media WT-DKS-P-SLIC
Analiza przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk zachodzących w komunikacji masowej, formułowanie własnych opinii na ten temat oraz stawianie prostych hipotez badawczych oraz je weryfikowanie.
Pogłębienie wiedzy o uwarunkowaniach zmian w komunikowaniu politycznym i społecznym oraz rządzącymi tymi zmianami prawidłowościami.
Pogłębienie wiedzy o roli mediów i komunikowaniu masowym w funkcjonowaniu grupy społecznej, państwa i wspólnoty międzynarodowej oraz o ich historycznej ewolucji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student ma pogłębioną wiedzę o roli mediów i komunikowania masowego w funkcjonowaniu grupy społecznej, państwa i wspólnoty międzynarodowej oraz o ich historycznej ewolucji.
2. Student ma pogłębioną wiedzę o uwarunkowaniach zmian w komunikowaniu politycznym oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
3. Student ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do organizacji i instytucji funkcjonujących w systemie komunikowania politycznego.
4. Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk zachodzących w komunikacji masowej.
5. Student formułuje własne opinie w obrębie komunikowania politycznego oraz stawia proste hipotezy badawcze oraz je weryfikuje
6. Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania procesów społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk z zastosowaniem metod badawczych właściwych dla nauk o mediach i nauk o polityce.
7. Student rozumie znaczenie procedur ewaluacyjnych w organizacji lub instytucji funkcjonującej w systemie komunikowania społecznego, a w tym politycznego.
8. Student rozumie potrzebę poszerzania i aktualizowania wiedzy.
9. Student rozumie potrzebę umiejętności oraz kompetencji związanych z komunikowaniem politycznym oraz jest przekonany do konieczności uczenia innych osób
Kryteria oceniania
Uczestnictwo w seminarium i prezentacja pracy dyplomowej
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Baran S., Davis D., (2007), Teorie komunikowania masowego, Kraków: Wyd. UJ;
Dobek – Ostrowska B. (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa: PWN;
2. Goban-Klas T., (2000), Media i komunikowanie masowe, Warszawa: PWN;
3. McQuail D., (2008), Teoria komunikowania masowego, Warszawa: PWN;
4. Michalczyk S. (2019), Teoria komunikowania masowego, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego;
5. Michalczyk S., Brzoza K. (red, 2018), Komunikowanie lokalno – regionalne w dobie społeczeństwa medialnego, T. 1 Problemy teoretyczno – praktyczne, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
6. Piontek D. (2011), Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań: Wydawnictwo Naukowe WNPID UAM.
7. Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska - Magdziarz, A. Hess, Wydawca ToC, Kraków 2018.
W cyklu 2022/23_L:
Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska - Magdziarz, A. Hess, Wydawca ToC, Kraków 2018. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: