Internet w przestrzeni życia człowieka WT-DKS-P-SLI
Zadaniem seminarium będzie przygotowanie studenta do opracowania wybranego zagadnienia związanego z uczestnictwem nowych technologii w codziennej przestrzeni życia człowieka. Tematyka tego seminarium będzie dotyczyła takich problemów badawczych jak: koherencja między mediami starymi: prasą, radiem, telewizją, a nowymi sposobami komunikacji. Tematami wchodzącymi w zakres tych zajęć jest również osoba jako centrum w całym procesie rozwoju technologicznego i ewolucji jaka dokonuje się w człowieku pod wpływem sieci. W obszarze badań znajdują się również zagadnienia związane z obserwacją Internetu jako metamedium formującego poglądy i przyczyniającego się do przemian w społeczeństwie. Tematyka seminarium poruszać może także zagadnienia związane z etyką i religią w sieci. Nie bez znaczenia pozostaje również semiotyka komunikatu w Internecie, która stanowi nową jakość w procesie kształtowania opinii. Seminarium będzie przygotowywało do korzystania z różnego rodzaju metod np.: jakościowych, ilościowych. Głównym zadaniem seminarzystów będzie opanowanie podstaw zbierania i analizy danych potrzebnych do tworzenia tekstów naukowych. Zajęcia seminaryjne wprowadzą w procesy automatyzacji pracy poprzez opanowanie narzędzi do gromadzenia i analizy informacji: MS Word, MS Excel.
|
W cyklu 2024/25_L:
Zadaniem seminarium będzie przygotowanie studenta do opracowania wybranego zagadnienia związanego z uczestnictwem nowych technologii w codziennej przestrzeni życia człowieka. Tematyka tego seminarium będzie dotyczyła takich problemów badawczych jak: koherencja między mediami starymi: prasą, radiem, telewizją, a nowymi sposobami komunikacji. Tematami wchodzącymi w zakres tych zajęć jest również osoba jako centrum w całym procesie rozwoju technologicznego i ewolucji jaka dokonuje się w człowieku pod wpływem sieci. W obszarze badań znajdują się również zagadnienia związane z obserwacją Internetu jako metamedium formującego poglądy i przyczyniającego się do przemian w społeczeństwie. Tematyka seminarium poruszać może także zagadnienia związane z etyką i religią w sieci. Nie bez znaczenia pozostaje również semiotyka komunikatu w Internecie, która stanowi nową jakość w procesie kształtowania opinii. Seminarium będzie przygotowywało do korzystania z różnego rodzaju metod np.: jakościowych, ilościowych. Głównym zadaniem seminarzystów będzie opanowanie podstaw zbierania i analizy danych potrzebnych do tworzenia tekstów naukowych. Zajęcia seminaryjne wprowadzą w procesy automatyzacji pracy poprzez opanowanie narzędzi do gromadzenia i analizy informacji: MS Word, MS Excel. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: 6 punktów ECTS = 180h (na semestr)
30 godzin - poruszanie problemów badawczych związanych z tematyką seminarium oraz zagadnieniami praktycznymi przy redakcji prac
60 godzin - praca studenta z materiałami
90 godzin - redakcja i korekta pracy dyplomowej. | W cyklu 2023/24_L: 6 punktów ECTS = 180h (na semestr)
30 godzin - poruszanie problemów badawczych związanych z tematyką seminarium oraz zagadnieniami praktycznymi przy redakcji prac
60 godzin - praca studenta z materiałami
90 godzin - redakcja i korekta pracy dyplomowej.
| W cyklu 2024/25_L: 6 punktów ECTS = 180h (na semestr)
30 godzin - poruszanie problemów badawczych związanych z tematyką seminarium oraz zagadnieniami praktycznymi przy redakcji prac
60 godzin - praca studenta z materiałami
90 godzin - redakcja i korekta pracy dyplomowe |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
DL-W19 - zna główne metody badawcze w zakresie nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach - student wylicza i definiuje podstawowe metody badawcze stosowane w naukach społecznych; klasyfikuje odpowiednie metody do swojej pracy badawczej.
DL-U21 - potrafi prowadzić badania i samodzielnie redagować ich wyniki w postaci naukowych prac zaliczeniowych i pracy dyplomowej - student samodzielnie porządkuje zebrane materiały i stosuje odpowiednie metody badawcze, aby stworzyć zwarty tekst pracy dyplomowej.
DL-K08 - jest przygotowany do samodzielnej i zespołowej pracy naukowej w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach - krytycznie podchodzi do zebranych źródeł, troszczy się o spójność treści pracy, angażuje się w prace tworzone na seminarium naukowym; dąży do poznania prawdy we własnych badaniach.
Kryteria oceniania
W19, U21, K08:
Student kontynuuje pracę na seminarium zaliczając punkty zdefiniowane w kryteriach oceny końcowej. Niespełnienie któregoś z warunków w wyznaczonym przez promotora terminie jest równoznaczne z usunięciem studenta z seminarium (decyzję podejmuje zawsze promotor). Promotor zastrzega sobie prawo do usunięcia seminarzysty w przypadku gdy ten posiada przynajmniej dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Podane poniżej terminy mogą ulegać zmianie w zależności od liczby przyjętych studentów.
Praktyki zawodowe
Zaliczenie przedmiotu nie wymaga realizacji praktyk.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: