Internet w przestrzeni życia człowieka WT-DKS-P-SLI
Zadaniem seminarium będzie przygotowanie studenta do opracowania wybranego zagadnienia związanego z uczestnictwem nowych technologii w codziennej przestrzeni życia człowieka. Tematyka tego seminarium będzie dotyczyła takich problemów badawczych jak: koherencja między mediami starymi: prasą, radiem, telewizją, a nowymi sposobami komunikacji. Tematami wchodzącymi w zakres tych zajęć jest również osoba jako centrum w całym procesie rozwoju technologicznego i ewolucji jaka dokonuje się w człowieku pod wpływem sieci. W obszarze badań znajdują się również zagadnienia związane z obserwacją Internetu jako metamedium formującego poglądy i przyczyniającego się do przemian w społeczeństwie. Tematyka seminarium poruszać może także zagadnienia związane z etyką i religią w sieci. Nie bez znaczenia pozostaje również semiotyka komunikatu w Internecie, która stanowi nową jakość w procesie kształtowania opinii. Seminarium będzie przygotowywało do korzystania z różnego rodzaju metod np.: jakościowych, ilościowych. Głównym zadaniem seminarzystów będzie opanowanie podstaw zbierania i analizy danych potrzebnych do tworzenia tekstów naukowych. Zajęcia seminaryjne wprowadzą w procesy automatyzacji pracy poprzez opanowanie narzędzi do gromadzenia i analizy informacji: MS Word, MS Excel.
W cyklu 2024/25_L:
Zadaniem seminarium będzie przygotowanie studenta do opracowania wybranego zagadnienia związanego z uczestnictwem nowych technologii w codziennej przestrzeni życia człowieka. Tematyka tego seminarium będzie dotyczyła takich problemów badawczych jak: koherencja między mediami starymi: prasą, radiem, telewizją, a nowymi sposobami komunikacji. Tematami wchodzącymi w zakres tych zajęć jest również osoba jako centrum w całym procesie rozwoju technologicznego i ewolucji jaka dokonuje się w człowieku pod wpływem sieci. W obszarze badań znajdują się również zagadnienia związane z obserwacją Internetu jako metamedium formującego poglądy i przyczyniającego się do przemian w społeczeństwie. Tematyka seminarium poruszać może także zagadnienia związane z etyką i religią w sieci. Nie bez znaczenia pozostaje również semiotyka komunikatu w Internecie, która stanowi nową jakość w procesie kształtowania opinii. Seminarium będzie przygotowywało do korzystania z różnego rodzaju metod np.: jakościowych, ilościowych. Głównym zadaniem seminarzystów będzie opanowanie podstaw zbierania i analizy danych potrzebnych do tworzenia tekstów naukowych. Zajęcia seminaryjne wprowadzą w procesy automatyzacji pracy poprzez opanowanie narzędzi do gromadzenia i analizy informacji: MS Word, MS Excel. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: 6 punktów ECTS = 180h (na semestr)
30 godzin - poruszanie problemów badawczych związanych z tematyką seminarium oraz zagadnieniami praktycznymi przy redakcji prac
60 godzin - praca studenta z materiałami
90 godzin - redakcja i korekta pracy dyplomowej. | W cyklu 2023/24_L: 6 punktów ECTS = 180h (na semestr)
30 godzin - poruszanie problemów badawczych związanych z tematyką seminarium oraz zagadnieniami praktycznymi przy redakcji prac
60 godzin - praca studenta z materiałami
90 godzin - redakcja i korekta pracy dyplomowej.
| W cyklu 2024/25_L: 6 punktów ECTS = 180h (na semestr)
30 godzin - poruszanie problemów badawczych związanych z tematyką seminarium oraz zagadnieniami praktycznymi przy redakcji prac
60 godzin - praca studenta z materiałami
90 godzin - redakcja i korekta pracy dyplomowe |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
DL-W19 - zna główne metody badawcze w zakresie nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach - student wylicza i definiuje podstawowe metody badawcze stosowane w naukach społecznych; klasyfikuje odpowiednie metody do swojej pracy badawczej.
DL-U21 - potrafi prowadzić badania i samodzielnie redagować ich wyniki w postaci naukowych prac zaliczeniowych i pracy dyplomowej - student samodzielnie porządkuje zebrane materiały i stosuje odpowiednie metody badawcze, aby stworzyć zwarty tekst pracy dyplomowej.
DL-K08 - jest przygotowany do samodzielnej i zespołowej pracy naukowej w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach - krytycznie podchodzi do zebranych źródeł, troszczy się o spójność treści pracy, angażuje się w prace tworzone na seminarium naukowym; dąży do poznania prawdy we własnych badaniach.
Kryteria oceniania
W19, U21, K08:
Student kontynuuje pracę na seminarium zaliczając punkty zdefiniowane w kryteriach oceny końcowej. Niespełnienie któregoś z warunków w wyznaczonym przez promotora terminie jest równoznaczne z usunięciem studenta z seminarium (decyzję podejmuje zawsze promotor). Promotor zastrzega sobie prawo do usunięcia seminarzysty w przypadku gdy ten posiada przynajmniej dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Podane poniżej terminy mogą ulegać zmianie w zależności od liczby przyjętych studentów.
Praktyki zawodowe
Zaliczenie przedmiotu nie wymaga realizacji praktyk.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Student automatycznie akceptuje i zobowiązuje się do przestrzegania powyższego dokumentu w momencie pozytywnego przejścia procesu rekrutacyjnego na to seminarium. Szczegółowy harmonogram prac jest przedstawiany seminarzystom po procesie rekrutacyjnym. Jeżeli student przeszedł pomyślnie proces rekrutacyjny, ale wybrał inne seminarium, ma obowiązek powiadomić prowadzącego drogą mailową o zaistniałym fakcie przed 7 marca. W przeciwnym wypadku student zostanie przypisany do grupy przez dziekanat. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: