Strategie komunikacyjne i perswazyjne w Biblii WT-DKS-P-SK
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strategiami komunikacyjnymi i perswazyjnymi zawartymi w Biblii. Studenci zapoznani będą ze strategiami komunikacyjnymi i perswazyjnymi zastosowanymi zarówno w Starym, jak i Nowym Testamencie, szczególnie w Pięcioksięgu i listach Pawłowych.
W cyklu 2021/22_L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strategiami komunikacyjnymi i perswazyjnymi zawartymi w Biblii. Studenci zapoznani będą ze strategiami komunikacyjnymi i perswazyjnymi zastosowanymi zarówno w Starym, jak i Nowym Testamencie, szczególnie w Pięcioksięgu i listach Pawłowych. |
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
EK 1: rozpoznaje i opisuje podstawowe strategie komunikacyjne, zawarte w Biblii
EK 2: wyjaśnia podstawowe strategie perswazyjne, zawarte w Biblii
EK 3: porównuje strategie komunikacyjne i perswazyjne, zawarte w Biblii, ze znanymi mu strategiami komunikacyjnymi i perswazyjnymi, stosowanymi współcześnie
EK 4: tworzy własne strategie komunikacyjne i perswazyjne, analogiczne do tych stosowanych w Biblii
EK 5: jest kreatywny w myśleniu i tworzeniu rozmaitych strategii komunikacyjnych i perswazyjnych
Udział w wykładach: 30 godz., lektura literatury: 20 godz., przygotowanie do kolokwium: 10 godz. - w sumie 60 godz. (2 punkty ECTS)
Kryteria oceniania
EK 1 - kolokwium pisemne
EK 2 - kolokwium pisemne
EK 3 - kolokwium pisemne
EK 4 - kolokwium pisemne
EK 5 - kolokwium pisemne
Ocena końcowa: zależna od realizacji efektów kształcenia: EK 1: 20%, EK 2: 40%, EK 3: 20%, EK 4: 10%, EK 5: 10%
Literatura
Podstawowa:
1. B. Adamczewski, „Idea „świętej wojny” i jej pokojowa reinterpretacja w Starym Testamencie,” w: „A kimże jest człowiek?” (Ps 8,5). FS H. Hoser, red. P. Klimek – L. Rasztawicki (Biblioteka Roczników Teologicznych Warszawsko-Praskich 5), Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Warszawsko-Praskiej: Warszawa 2017, 151-158.
2. B. Adamczewski, „List do Filemona i Pawłowa sztuka perswazji,” Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie 4 (2004-2008) 3-18.
3. B. Adamczewski, „Uniwersalistyczna perspektywa Księgi Jozuego w Starym i Nowym Testamencie,” Collectanea Theologica 84 (2014) nr 4, 115-129.
4. M. Ryszka-Kurczab, 'Środki uwierzytelniania w tradycji retorycznej (Arystoteles)', Neurolingwistyka Praktyczna 2015 nr 1, 164-176.
Uzupełniająca:
1. B. Adamczewski, Constructing Relationships, Constructing Faces: Hypertextuality and Ethopoeia in the New Testament Writings, Peter Lang: Frankfurt am Main [et al.] 2011.
2. B. Adamczewski, Retelling the Law: Genesis, Exodus-Numbers, and Samuel-Kings as Sequential Hypertextual Reworkings of Deuteronomy (EST 1), Peter Lang: Frankfurt am Main [et al.] 2012.
3. E. J. Bridge, 'Polite Rhetoric: Judah’s Plea to Joseph in Genesis 44.18-34', Journal for the Study of the Old Testament 43.4 (2019) 571-587.
4. J. Joosten, 'Biblical Rhetoric as Illustrated by Judah's Speech in Genesis 44.18-34', Journal for the Study of the Old Testament 41.1 (2016) 15-30.
5. Jan Paweł II, Tryptyk rzymski, Kraków 2003.
W cyklu 2021/22_L:
Podstawowa: 1. B. Adamczewski, „Idea „świętej wojny” i jej pokojowa reinterpretacja w Starym Testamencie,” w: „A kimże jest człowiek?” (Ps 8,5). FS H. Hoser, red. P. Klimek – L. Rasztawicki (Biblioteka Roczników Teologicznych Warszawsko-Praskich 5), Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Warszawsko-Praskiej: Warszawa 2017, 151-158. 2. B. Adamczewski, „List do Filemona i Pawłowa sztuka perswazji,” Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie 4 (2004-2008) 3-18. 3. B. Adamczewski, „Uniwersalistyczna perspektywa Księgi Jozuego w Starym i Nowym Testamencie,” Collectanea Theologica 84 (2014) nr 4, 115-129. 4. M. Ryszka-Kurczab, 'Środki uwierzytelniania w tradycji retorycznej (Arystoteles)', Neurolingwistyka Praktyczna 2015 nr 1, 164-176. Uzupełniająca: 1. B. Adamczewski, Constructing Relationships, Constructing Faces: Hypertextuality and Ethopoeia in the New Testament Writings, Peter Lang: Frankfurt am Main [et al.] 2011. 2. B. Adamczewski, Retelling the Law: Genesis, Exodus-Numbers, and Samuel-Kings as Sequential Hypertextual Reworkings of Deuteronomy (EST 1), Peter Lang: Frankfurt am Main [et al.] 2012. 3. E. J. Bridge, 'Polite Rhetoric: Judah’s Plea to Joseph in Genesis 44.18-34', Journal for the Study of the Old Testament 43.4 (2019) 571-587. 4. J. Joosten, 'Biblical Rhetoric as Illustrated by Judah's Speech in Genesis 44.18-34', Journal for the Study of the Old Testament 41.1 (2016) 15-30. 5. Jan Paweł II, Tryptyk rzymski, Kraków 2003. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: