Metodologia badań medioznawczych WT-DKS-P-MBM
Studenci zostaną zapoznani z metodologią jako nauką. Poznawać będą etapu procesu badawczego a także wybrane metody badań stosowanych w medioznawstwie (jakościowe i ilościowe). Zostaną także wprowadzeni w zagadnienia związane z badaniem mediów (prasy, radia, telewizji, Internetu).
W cyklu 2021/22_Z:
Podczas zajęć studenci poznają metody i narzędzia badawcze stosowane w medioznawstwie. |
W cyklu 2022/23_Z:
Studenci zostaną zapoznani z metodologią jako nauką. Poznawać będą etapu procesu badawczego a także wybrane metody badań stosowanych w medioznawstwie (jakościowe i ilościowe). Zostaną także wprowadzeni w zagadnienia związane z badaniem mediów (prasy, radia, telewizji, Internetu) |
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
DL_W01 ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych
DL_W05 zna podstawowe teorie medioznawcze, a w zależności
od wybranej specjalności kulturoznawcze lub religioznawcze
DL_W19 zna podstawowe metody badawcze w zakresie nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach
DL_U01 potrafi posługiwać się terminologią z zakresu nauk
społecznych
DL_U21 potrafi prowadzić badania i samodzielnie redagować
ich wyniki w postaci naukowych prac zaliczeniowych i
pracy dyplomowej
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny. Test zawierający 10 pytań zamkniętych i 5 pytań otwartych
Literatura
Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, wyd. PWN, Warszawa 2015.
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, wyd. PWN, Warszawa 2006.
Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, wyd. PWN, Warszawa 2013.
Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych – metody jakościowe, ilościowe i mieszane, wyd. UJ, Kraków 2013.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową – poradnik dla humanistów, wyd. UW, Warszawa 2007.
Fick U., Projektowanie badania jakościowego, wyd. PWN, Warszawa 2012.
Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, wyd. PWN, Warszawa 2015.
Kvale S., Prowadzenie wywiadów, wyd. PWN, Warszawa 2012.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, wyd. Impuls, Kraków 2007.
Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, wyd. PWN, Warszawa 2013.
Wimmer R. D., J. R. Dominick, Mass media metody badań, wyd. UJ, Kraków 2008.
W cyklu 2022/23_Z:
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, wyd. PWN, Warszawa 2006. Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, wyd. PWN, Warszawa 2013. Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych – metody jakościowe, ilościowe i mieszane, wyd. UJ, Kraków 2013. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową – poradnik dla humanistów, wyd. UW, Warszawa 2007. Fick U., Projektowanie badania jakościowego, wyd. PWN, Warszawa 2012. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, wyd. PWN, Warszawa 2015. Kvale S., Prowadzenie wywiadów, wyd. PWN, Warszawa 2012. Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, wyd. PWN, Warszawa 2013. Wimmer R. D., J. R. Dominick, Mass media metody badań, wyd. UJ, Kraków 2008. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Kody do zespołów na MS Teams prowadzonych przez Krzysztofa Stępniaka |
W cyklu 2022/23_Z:
kod dostępu do przedmiotu na platformie MS Teams dla grup prowadzonych przez ks. prof. UKSW dr. hab. Krzysztofa Stępniaka, |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: