Klasyczne i medialne formy teatralne - ćwiczenia dla dziennikarzy WT-DKS-P-KMF
1. Zajęcia wstępne i organizacyjne
2. Formy teatru starożytnej Grecji i starożytnego Rzymu
3. Teatr w średniowieczu - od kościoła do publicznego placu
4. Teatr humanistów, Commedia dell'arte, teatr elżbietański
5. Od oświecenia do romantyzmu
6. Realizm i naturalizm w teatrze - kiedyś i dziś
7. Najważniejsze idee teatru XX wieku
8. słuchowisko jako forma teatru wyobraźni
9. Teatr telewizji - formy prezentacji
10. Seriale teatralne
11Formy teatru internetowego.
12. Nowe media w teatrze
13. site specific, hologramy, teatr robotyczny
14. teatr postdramatyczny, work in progress
15. Zaliczenie i podsumowanie zajęć
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W08, W14
na ocenę bardzo dobrą – student bardzo dobrze zna, rozumie i definiuje pojęcia z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach, zwłaszcza z zakresu konwergencji mediów.
na ocenę dobrą - student dobrze zna, rozumie i definiuje pojęcia z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach, zwłaszcza z zakresu konwergencji mediów.
na ocenę dostateczną- student zna większość pojęć z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach, zwłaszcza z zakresu konwergencji mediów, rozumie je i potrafi niektóre z nich zdefiniować.
U3 U18
na ocenę bardzo dobrą – student bardzo sprawnie interpretuje przekazy wizualne i audiowizualne, analizuje i łączy ze sobą problemy z zakresu historii mediów i dziennikarstwa
na ocenę dobrą - student sprawnie interpretuje przekazy wizualne i audiowizualne, analizuje i łączy ze sobą problemy z zakresu historii mediów i dziennikarstwa
na ocenę dostateczną student dość sprawnie interpretuje przekazy wizualne i audiowizualne, analizuje i łączy ze sobą niektóre problemy z zakresu historii mediów i dziennikarstwa.
K02
na ocenę bardzo dobrą – student bardzo dobrze rozumie swoją rolę w grupie zawodowej i jest odpowiednio przygotowany do pracy w zespole
na ocenę dobrą - student dobrze rozumie swoją rolę w grupie zawodowej i jest odpowiednio przygotowany do pracy w zespole
na ocenę dostateczną - student rozumie swoją rolę w grupie zawodowej i jest stosunkowo dobrze przygotowany do pracy w zespole
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach (można opuścić 2 ćwiczenia) - 25% oceny
aktywność na zajęciach- 25% oceny
przygotowanie prezentacji z jednego wybranego zagadnienia 50% oceny
Literatura
Literatura podstawowa
Bachura Wojtasik J., Sygizman K., Technika analizy i sposób opisu artystycznych gatunków, radiowych, https://dspace.uni.lodz.pl/bitstream/handle/11089/36208/177-186-bachura.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Carlson M. Teatr, Łódź 2020.
flader-Rzeszowska K. 1. Rzetelność dziennikarska. Postać dziennikarza we współczesnych tekstach teatralnych, „Studia Ełckie” 2022 nr 4.
Lechman H., Teatr postdramatyczny, Kraków 2012.
Rudzińska A., Od teatru do telewizji i internetu. Rzecz o Teatrze Telewizji, https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=284168
Literatura pomocnicza
Limon J., Obroty przestrzeni, Gdańsk 2008.
Świat (w) polskiej dramaturgii najnowszej (W lekturze i na scenie. W radiu), red. J. Kopciński, Warszawa 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: