Grafika komputerowa i multimedialna WT-DKS-P-G
Zajęcia będą wprowadzały studentów w zagadnienia związane z formatami grafiki bitmapowej i wektorowej. Poznają podstawowe zasady tworzenia grafiki: malowanie oraz efekty. Nauczą się także elementarnych metod obróbki zdjęć: obracanie, kadrowanie i skalowanie (warstwy i obrazu). Zostanie poruszony problem retuszu fotografii, korekcji parametrów, np.: nasycenia, barw. Szparowanie i animacja w grafice. Studenci opanują różne sposoby fotomontażu. Zagadnienia związane z grafiką prezentacyjną. Oddzielny czas zostanie poświęcony tworzeniu kształtów przy użyciu grafiki wektorowej. Projektowanie wektorowych znaków graficznych. Łączenie zdjęć z grafikom wektorową.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
W11, W13, W16 - student rozpoznaje jakie narzędzia są potrzebne do retuszu zdjęć w konkretnych przykładach; opisuje cechy rozszerzeń plików graficznych; określa parametry potrzebne do ustawiania kolorów w obrazie;
U18 - student samodzielnie projektuje elementy grafiki wektorowej i bitmapowej
K04 - wykazuje kreatywność i zaangażowanie w procesie tworzenia projektów graficznych
Kryteria oceniania
W realizacji efektów kształcenia zostaną zastosowane metody: wykład informacyjny, ćwiczenia praktyczne, klasyczna metoda problemowa, metoda projektu. Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen jakie student zdobywa w toku ćwiczeń.
Praktyki zawodowe
Zaliczenie przedmiotu nie wymaga realizacji praktyk.
Literatura
Gajda W., GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II, Gliwice 2011
Tomaszewska A., Inkscape. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2009
Austin T., Doust R., Projektowanie dla nowych mediów, Warszawa 2008
Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, Warszawa 2008
The GIMP Documentation, http://manual.gimp.org/
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Grupa A i B: Konsultacje do przedmiotu odbywają się w czasie dyżuru. O terminach oraz trybie studenci zostali poinformowani na pierwszych zajęciach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: