Edycja i obieg dokumentów elektronicznych WT-DKS-P-ED
Ćwiczenia mają na celu przygotowanie studentów do zaawansowanej edycji tekstów w procesorach tekstowych. Zajęcia pomogą rozwinąć umiejętności korzystania z różnych formatów tekstu. Dodatkowo opanowanie podstawowych skrótów klawiaturowych ułatwi sprawną edycję danego dokumentu. Studenci będą także wprowadzeni w zagadnienia związane z bezwzrokowym pisaniem na klawiaturze, przy użyciu wszystkich palców. Umiejętności te zostaną poszerzone o dodawanie różnych elementów wzbogacających tekst. Ważną zdolnością będzie także swobodne posługiwanie się stylami w procesorze tekstowym i automatyzacja zawartości dokumentów. Ćwiczenia wprowadzą także w tematykę techniczną, taką jak: spis treści, paginacja, zarządzanie układem rozdziałów, strona tytułowa, nagłówki i stopki. Ostatnim elementem będzie wykorzystanie prostych baz danych, przydatnych dla dziennikarzy.
W cyklu 2024/25_Z:
Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do zaawansowanej edycji tekstów przy użyciu procesorów tekstowych. Studenci rozwiną umiejętność efektywnego korzystania z różnorodnych formatów tekstu oraz opanują podstawowe skróty klawiaturowe, co pozwoli na sprawniejszą edycję dokumentów. Program obejmuje także naukę bezwzrokowego pisania na klawiaturze wszystkimi palcami. Dodatkowo, studenci zdobędą umiejętności wzbogacania treści poprzez dodawanie różnych elementów, takich jak obrazy, tabele czy wykresy. Kluczowym elementem zajęć będzie swobodne posługiwanie się stylami w procesorze tekstowym oraz automatyzacja zawartości dokumentów. Uczestnicy zostaną wprowadzeni w zagadnienia techniczne, takie jak tworzenie spisów treści, paginacja, zarządzanie układem rozdziałów, formatowanie strony tytułowej, a także zarządzanie nagłówkami i stopkami. Ostatnim modułem zajęć będzie wykorzystanie prostych baz danych, przydatnych w pracy dziennikarskiej |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
W12 i W13- student wybiera odpowiednie skróty klawiaturowe w celu przyspieszenia swojej pracy; wymienia zasady pisania bezwzrokowego na klawiaturze; analizuje potrzeby związane z nowoczesnym przetwarzaniem dokumentów elektronicznych w procesorze tekstowym Word;
U10 i U14 - student nabiera sprawności w przygotowywaniu materiałów elektronicznych nie tylko w redakcji, ale również przy pracach związanych z marketingiem; potrafi pisać bezwzrokowo dziesięcioma palcami zgodnie ze sztuką maszynopisania; samodzielnie tworzy i formatuje dokumenty wielostronicowe, zawierające elementy typu: tabela, grafika, generowany spis treści, podziały sekcji w procesorze tekstowym.
Kryteria oceniania
W12, W13, U10, U14:
Na ocenę bardzo dobrą:
- student samodzielnie posługuje się wszystkimi podanymi skrótami klawiaturowymi,
- posiada pełną wiedzę z zakresu formatowania dokumentów w procesorze tekstowym Word, tworzy własne definicje stylów tekstu
- pisze bezwzrokowo na klawiaturze z prędkością minimalną 200 znaków na minutę bez błędów
Na ocenę dobrą:
- student zna większość skrótów klawiaturowych i potrafi je zastosować
- posiada duże zasoby wiedzy i umie je zastosować jeśli chodzi o tworzenie dokumentów elektronicznych, w tym: tabele, grafika w tekście, podział sekcji, spisy treści, definiowane style tekstu.
- pisze bezwzrokowo z prędkością minimalną 200 znaków na minutę z błędem (liczba błędów wpływa na obniżenie liczby punktów o 1).
Na ocenę dostateczną:
- student zna tylko podstawowe skróty klawiaturowe i może je zastosować
- potrafi stworzyć dokument wielostronicowy i zastosować w nim grafikę, tabelę, podział sekcji i podstawowy spis treści
- pisze bezkwrokowo na klawiaturze z prędkością poniżej 100 znaków, wliczając w to błąd.
Praktyki zawodowe
-
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: