Analiza medialna bieżących wydarzeń kulturalnych WT-DKS-P-AM
Zajęcia pokazują jak analizować zróżnicowane wydarzenia kulturalną, mogącą być przedmiotem zainteresowania odbiorców mediów i dziennikarzy. Pokazują źródła pozyskiwania informacji w dziedzinie kultury, wskazują na schematy i kalendarze określające sezonowość imprez kulturalnych oraz specyfikę i logikę działania poszczególnych rynków i dziedzin kultury.
Celem zajęć jest nauczenie studentów nie tylko analizy poszczególnych wydarzeń kulturalnych, ale także wykształcenie praktycznej umiejętności tworzenia opisów wydarzeń kulturalnych przydatnych dla różnych mediów, kroniki i kalendarza przyszłych wydarzeń kulturalnych dla rożnych publiczności i grup odbiorców.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu wydarzeń kulturalnych, rozumie ich źródła oraz zastosowania
EK nr 2: zna narzędzia tworzenia kroniki i kalendarza wydarzeń kulturalnych oraz czynników, które je kształtują
UMIEJĘTNOŚCI
EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić wydarzenia kulturalne i oraz posługiwać się nimi tworzeniu kroniki i kalendarium, do zastosowania we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej
KOMPETENCJE
EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje wydarzeń kulturalnych i je interpretować , dokonywać przeglądu mediów, rozpoznawać inne źródła wiedzy na temat wydarzeń kulturalnych
EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych
30 godz. – udział w ćwiczeniach
10 godz. – przygotowanie projektu narzędzia badawczego
20 godz. – przygotowanie do kolokwium, zamiennie z przygotowaniem szkiców analitycznych
60 godz. – razem
ECTS: 2
Kryteria oceniania
WIEDZA
EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu wydarzeń kulturalnych, rozumie ich źródła oraz zastosowania
EK nr 2: zna narzędzia tworzenia kroniki i kalendarza wydarzeń kulturalnych oraz czynników, które je kształtują
UMIEJĘTNOŚCI
EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić wydarzenia kulturalne i oraz posługiwać się nimi tworzeniu kroniki i kalendarium, do zastosowania we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej
KOMPETENCJE
EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje wydarzeń kulturalnych i je interpretować , dokonywać przeglądu mediów, rozpoznawać inne źródła wiedzy na temat wydarzeń kulturalnych
EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych
30 godz. – udział w ćwiczeniach
10 godz. – przygotowanie prac (szkiców analitycznych) na każde zajęcia
20 godz. – przygotowanie do kolokwium, zamiennie z przygotowaniem pisemnych analiz wydarzeń na każde zajęcia
60 godz. – razem
ECTS: 2
Literatura
Jagiełło-Skupińska A., Dostępność danych na temat życia muzycznego w Polsce, w: Raport o stanie muzyki polskiej, J. Grotkowska, A. Chłopecki (red.), Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa 2011.
Jędrysiak T. Turystyka kulturowa, PE 2008.
Polski rynek muzyczny, opracowanie: J.Sokołowski, W. Hardy, P. Lewandowski, K. Wyrzykowska, K. Messyasz, K. Szczepaniak i I. Frankiewicz-Olczak,2019, http://sektorykreatywne.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/badania-i-analizy.php
Wrycza-Bekie J., Jak zapowiadać wydarzenia kulturalne w internecie by przyciągnąć i zaangażować odbiorców. Webwriting w kulturze, 2016;
Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE 2012
Strony internetowe. m.in.: mkidn.gov.pl, eacea.ec.europa.eu, prohelvetia.ch i
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
kod MS Teams |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: