Analiza bieżących wydarzeń w Polsce i na świecie WT-DKS-P-ABW
Zajęcia mają na celu zapoznać studenta ze sposobami analizy wydarzeń w Polsce i na świecie w korelacji z innymi wydarzeniami mającymi wpływ na aktualną sytuację w świecie oraz w Polsce. zapoznanie się z korelacją z innymi wydarzeniami mogącymi mieć wpływ na bieżące wydarzenia. Zapoznanie się z postaciami mającymi wpływ na wydarzenia. Poznanie najważniejszych gatunków dziennikarskich oraz narzędzi komunikacji społecznej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Ćwiczenia 2020/2021
Microsoft Teams kod dostępu:
- do1 grupa 1 - pby5mll;
- do1 grupa 3 - 9lz5gjz;
Student potrafi logicznie analizować bieżące informacje w Polsce i na świecie w korelacji z innymi wydarzeniami z Polski i ze świata.
EK nr 1: ma wiedzę dotyczącą bieżących wydarzeń w Polsce i na świecie;
EK nr 2: student potrafi definiować podstawowe problemy badawcze;
EK nr 3: zna, rozpoznaje i umie posługiwać się podstawowymi terminami
adekwatnymi do potrzeb badań;
Kryteria oceniania
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody podające - anegdota
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - opis
Metody podające - opowiadanie
Metody podające - pogadanka
Metody podające - prelekcja
Metody praktyczne - metoda przewodniego tekstu
Metody problemowe – metody aktywizujące - inscenizacja
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Literatura
K. Mroziewicz, Dziennikarz w globalnej wiosce, Warszawa 2004.
M. McCombs, Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Kraków 2008
E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003
D. Kępa-Figura, I. Hofman ( red.), Medialny obraz świata, t 1: Zagadnienia teoretyczne, Lublin 2015
K. Mroziewicz, Dziennikarz w globalnej wiosce, Warszawa 2004.
E. Nowak, Teoria agenda-setting a nowe media, „Studia Medioznawcze”, 2016.
Literatura uzupełniająca:
M. Chyliński, Framing w procesie zarządzania informacją w dziennikarstwie, „Zarządzanie w Kulturze” 2013, nr 14, z. 1, s. 83–97.
M. Palczewski, Koncepcja framingu i jej zastosowanie w badaniach newsów w Wiadomościach TVP i Faktach TVN, „Studia Medioznawcze” 2011, nr 1 (44), s. 31–41
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: