Analiza bieżących wydarzeń kulturalnych WT-DKS-P-AB
Zajęcia pokazują zróżnicowana tematykę kulturalną, mogącą być przedmiotem zainteresowania odbiorców mediów i dziennikarzy. Pokazują źródła pozyskiwania informacji w dziedzinie kultury, wskazują na schematy i kalendarze określające sezonowość imprez kulturalnych oraz specyfikę i logikę działania poszczególnych rynków i dziedzin kultury.
Celem zajęć jest nauczenie studentów nie tylko analizy wydarzeń kulturalnych, ale także wykształcenie praktycznej umiejętności tworzenia kroniki i kalendarza przyszłych wydarzeń kulturalnych dla rożnych publiczności i grup odbiorców.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu wydarzeń kulturalnych, rozumie ich źródła oraz zastosowania
EK nr 2: zna narzędzia tworzenia kroniki i kalendarza wydarzeń kulturalnych oraz czynników, które je kształtują
UMIEJĘTNOŚCI
EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić wydarzenia kulturalne i oraz posługiwać się nimi tworzeniu kroniki i kalendarium, do zastosowania we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej
KOMPETENCJE
EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje wydarzeń kulturalnych i je interpretować , dokonywać przeglądu mediów, rozpoznawać inne źródła wiedzy na temat wydarzeń kulturalnych
EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych
30 godz. – udział w ćwiczeniach
10 godz. –aktywność na zajęciach
20 godz. – przygotowanie do kolokwium, zamiennie z przygotowaniem szkiców analitycznych
60 godz. – razem
ECTS: 2
Kryteria oceniania
Warunkami zaliczenia przedmiotu są:
- obecność na zajęciach (dopuszczalna nieobecność na 2 spotkaniach)
- aktywność na zajęciach – indywidualna i w grupach (maks. 10 pkt.)
- uzyskanie zaliczenia z kolokwium końcowego, możliwość zaliczenia kolokwium na podstawie prezentacji/szkiców analitycznych (maks. 70 pkt.)
- przygotowania pracy końcowej (projektu) (maks. 20 pkt.)
Punktacja - Ocena
0-50 pkt. - Niedostateczna
51-60 pkt. - Dostateczna
61-70 pkt. - Dostateczna z plusem
71- 80 pkt. - Dobra
81- 90 pkt. - Dobra z plusem
91 - 100 pkt. - Bardzo dobra
Sprawy sporne są rozstrzygane i wyjaśniane przez wykładowcę.
EK nr 1:
Na ocenę 5 – bardzo dobrze zna terminologię z zakresu wydarzeń kulturalnych, rozumie ich źródła oraz zastosowania
Na ocenę 4 – dobrze zna poszerzoną terminologię z zakresu wydarzeń kulturalnych, rozumie ich źródła oraz zastosowania
Na ocenę 3 – dostatecznie zna poszerzoną terminologię z zakresu analizy wydarzeń kulturalnych, rozumie ich źródła oraz zastosowania
Na ocenę 2 – niedostatecznie zna poszerzoną terminologię z zakresu wydarzeń kulturalnych, rozumie ich źródła oraz zastosowania
EK nr 2:
Na ocenę 5 – bardzo dobrze zna narzędzia analizy wydarzeń kulturalnych oraz czynników, które je kształtują
Na ocenę 4 – dobrze zna narzędzia analizy wydarzeń kulturalnych oraz czynników, które je kształtują
Na ocenę 3 – dostatecznie zna narzędzia analizy wydarzeń kulturalnych oraz czynników, które je kształtują
Na ocenę 2 – niedostatecznie zna narzędzia analizy wydarzeń kulturalnych oraz czynników, które je kształtują
Literatura
Joanna Wrycza-Bekie, Jak zapowiadać wydarzenia kulturalne w internecie by przyciągnąć i zaangażować odbiorców. Webwriting w kulturze, 2016;
Łukasz Wróblewski, Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE 2012
Tadeusz Jędrysiak, Turystyka kulturowa, PE 2008
Polski rynek muzyczny, opracowanie: Jakub Sokołowski, Wojciech Hardy, Piotr Lewandowski, Katarzyna Wyrzykowska, Karolina Messyasz, Karolina Szczepaniak i Izabela Frankiewicz-Olczak,2019, http://sektorykreatywne.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/badania-i-analizy.php
Jagiełło-Skupińska A. [2011], Dostępność danych na temat życia muzycznego w Polsce, w: Raport o stanie muzyki polskiej, J. Grotkowska, A. Chłopecki (red.), Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa.
Strony internetowe. m.in.: mkidn.gov.pl, eacea.ec.europa.eu, prohelvetia.ch i
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: