Media społecznościowe i sztuczna inteligencja WT-DKS-DWM
Social media zawierają potężne zasoby multimodalnych danych; wyróżnia je aktualność, ogromna łączna objętość. Znacząca część danych stanowi niezwykle cenne źródła informacji dla bardzo wielu podmiotów, które mogą być wykorzystywane tak w dobrych, jak i w złych celach. Zasadniczym problemem jest zapanowanie nad tak wielką masą informacji oraz odpowiednie ich przetworzenie.
W sukurs przychodzą metody związane ze Sztuczną Inteligencją. Dzięki AI jest możliwe szybkie opracowywanie potężnych zbiorów Big Data w m.in. takich dziedzinach, jak zarządzanie informacją (ale i manipulowanie nią), crisis management co do katastrof i kataklizmów, medycyna oraz marketing.
Tematyka: geneza badań nad sztuczną inteligencją; problem definiowania AI; rozwój social media; teraźniejszość i przyszłość oraz kwestie etyczne związane z AI i social media; narzędzia AI w social media, algokracja.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Udział w zajęciach (min. 80%).
Przygotowanie do zajęć (wskazana literatura do dyskusji/analiz)
Aktywny udział w zajęciach ( w tym w analizach)
Egzamin (warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest spełnienie powyższych warunków)
Literatura
T. Walsh, To żyje!, Warszawa 2020
M. Szpunar, Kultura algorytmów, Kraków 2019
Pr. zbior., Transhumanizm a sztuczna inteligencja, Poznań 2022
Kreft J. (2017). Facebook jako all inclusive resort. Instant Articles – koopetycja korporacji i wydawców prasy, (w:) J. Kreft, Facebook – oblicza i dylematy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017, s. 23-63
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: