Teksty i materiały public relations WT-DKS-DMTM
Tematyka zajęć obejmuje następujące zagadnienia szczegółówe:
1. Rzecznik prasowy – zadania i cechy osobowości. Modele rzecznictwa prasowego
2. Organizacja pracy biura prasowego
3. Elementy prawa prasowego
4. Prawo do krytyki
5. Granice legalności krytyki
6. Dobra informacja prasowa – podstawowe zasady
7. Dobra informacja prasowa – najczęstsze błędy
8. Wystąpienia publiczne
9. Rozmowa na żywo w studiu telewizyjnym i radiowym
10. Konferencja prasowa. Briefingi. Media Tours. Przyjęcia prasowe
11. Media społecznościowe
12. Kampanie społeczne
13. Granice dozwolonych metod w pracy rzecznika prasowego
14. Zagrożenia w zawodzie rzecznika prasowego
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student
w zakresie wiedzy:
EK 1 –posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, również w mediach społecznościowych, potrafi wskazać różnice między dziennikarstwem a public relations, zna cel i zadania public relations;
w zakresie umiejętności:
EK 2 – posiada praktyczną umiejętność przygotowania typowych pisemnych tekstów dziennikarskich, stworzenia dobrej informacji prasowej, potrafi przygotować konferencję prasową, briefing, zna zasady udziału w programie radiowym i telewizyjnym, oraz przygotowania kampanii społecznej;
w zakresie kompetencji społecznych:
EK 3 – odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy, projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych,
odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, przewidując wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Opis ECTS:
Aktywny udział w ćwiczeniach: 30 godz.
Praca własna studenta: 20 godz.
Konsultacje z prowadzącym: 10 godz.
Razem: 60 godz. = 2 ECTS
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: m1kib42
Kryteria oceniania
Ocena końcowa z przedmiotu obejmuje:
- aktywny udział w zajęciach (dopuszczalne maksymalnie trzy nieobecności) – 25%
- wykonane ćwiczenia – 25%
- kolokwium końcowe – 50%
Literatura
Dobosz I., Prawo i etyka w zawodzie dziennikarza, Warszawa 2008.
Furman W., Dziennikarstwo i public relations jako dwa typy komunikowania, Rzeszów 2006.
Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006.
Heath C. i D., Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje, Warszawa 2009.
Wojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: