Warsztat rzecznika prasowego - zarządzanie kryzysowe WT-DKS-DMSW
Przedmiot wprowadza w zagadnienia związane z zarządzaniem kryzysowym i komunikacją. Prowadzony jest w oparciu o dotychczasowe, poznane w trakcie studiów, jak również również zawodowe, doświadczenia związane z rynkiem mediów. Zajęcia mają na celu przygotować studenta do zarządzania w sposób profesjonalny komunikacją w sytuacjach trudnych, stresowych, kryzysowych w różnego rodzaju instytucjach, firmach i organizacjach.
Ćwiczenia mają charakter warsztatowo - konwersatoryjny. Uczestnicy, poznając podstawy komunikacji kryzysowej oraz roli rzecznika prasowego, zmierzą się z realnymi, współcześnie występującymi problemami.
Na początku każdych zajęć studenci dostają do opracowania kolejne zadanie, związane z aktualnie występującą sytuacją kryzysową, a następnie (w grupach) przygotowują strategię komunikacji, dostosowaną do zaistniałego kryzysu, wcielając się w role rzeczników prasowych.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS w roku akad. 2022/23: u7lca6a
EK nr 1 - student ma pogłębioną wiedzę w dotyczącą komunikacji korporacyjnej, kryzysowej oraz z grupami otoczenia
EK nr 2 - student potrafi kreować i wykonywać zadania stojące przed rzecznikiem prasowym firmy, instytucji lub organizacji
EK nr 3 - student potrafi wskazać zasady funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji oraz zna zasady zarządzania nimi
EK nr 4 - student ma pogłębioną wiedzę na temat komunikacji, marketingu, public relations, budowania wizerunku oraz potrafi zastosować ją w projektach związanych z obsługą medialną firmy, instytucji i organizacji
EK nr 5 - student umie wykorzystać wiedzę dotyczącą szeroko rozumianych przekazów medialnych i zastosować ją dla potrzeb procesów komunikacyjnych
EK nr 6 - student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą zagadnień marketingowych i public relations i potrafi wykorzystać ją w komunikacji związanej z zarządzaniem kryzysowym
EK nr 7 - student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w rozwoju zawodowym związanym z pracą w mediach i marketingu postępując zgodnie z normami etyki zawodowej i ogólnej
Osiągnięte przez:
Wykład konwersatoryjny
Dyskusja panelowa
Giełda pomysłów (burza mózgów)
Metoda ćwiczeniowa
Metoda projektu
Studium przypadku
Opis ECTS:
Aktywny udział w ćwiczeniach: 30
przygotowanie do ćwiczeń: 10
praca własna, warsztatowa: 20
suma godzin: 60
ECTS: 3
Kryteria oceniania
Ewaluacja będzie prowadzona w trybie ciągłym.
Do uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu konieczne jest rozliczenie się ze wszystkich prac wykonywanych w trakcie zajęć lub jako prace domowe oraz nie przekroczenie limitu nieobecności, wynoszącego 2.
Na ocenę końcową składa się:
1/2 - aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach
1/2 - zespołowa prezentacja projektu na zajęciach w wyznaczonym terminie
Literatura
Czaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2013.
Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015.
Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013
Łaszyn A., Media i ty, czyli jak efektywnie zarządzać kontaktem z dziennikarzami, Warszawa 2015.
Miotk A., Skuteczne social media, Gliwice 2012
Mitroff I.I., Pearson Ch.M., Zarządzanie sytuacją kryzysową, czyli jak ochronić firmę przed najgorszym. Podręcznik usprawniający zdolność do reagowania w sytuacjach kryzysowych, Warszawa 1998.
Mittelstaedt R.E., Jak uniknąć pomyłek, które mogą zniszczyć Twoją organizację. Katastrofy lotnicze, spektakularne porażki finansowe, awarie w elektrowniach jądrowych – drobne błędy, które przeoczono..., Gliwice 2006.
Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003.
Nogalski B., Marcinkiewicz H., Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać, Warszawa 2004.
Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.
Regester M., Larkin J., Zarządzanie kryzysem, Warszawa 2005.
Rydzak W., Zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych, w: J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006, s. 276-293.
Rydzak W., Zarządzanie kryzysami, Poznań 1999.
Smektała T.; Public Relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2001
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: