Relacje inwestorskie WT-DKS-DMRI
Zajęcia z relacji inwestorskich mają na celu przybliżyć studentom sposoby komunikacji w spółkach giełdowych, ale także tematykę giełdy. Podczas zajęć studenci poznają pojęcia związane z giełdą, uczą się zasad jej funkcjonowania, a także poznają podstawy analizy sprawozdań finansowych. Podczas ćwiczeń, studenci pracują metodą case studies rozwiązując rzeczywiste problemy spółek giełdowych. Ponadto zapoznają się z wyglądem podstawowych dokumentów wykorzystywanych przez spółki giełdowe: prospektem emisyjnym, raportem bieżącym i okresowym, strategią, informacją prasową. Dodatkowym atutem zajęć jest możliwość dyskusji na temat bieżących zagadnień, związanych nie tylko z rynkiem giełdowym, ale również z zagadnieniami dotyczącymi wzrostu gospodarczego. Dodatkowo zajęcia przybliżają studentom nowoczesne narzędzia komunikacji i ich wykorzystanie w komunikacji spółki giełdowej.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
- znajomość podstawowych pojęć związanych z giełdą
- znajomość zasad obrotu giełdowego
- znajomość obowiązków informacyjnych spółki
- znajomość podstaw analizowania sprawozdań finansowych
- znajomość profili największych spółek notowanych na GPW oraz indeksów z GPW
- znajomość funkcji relacji inwestorskich w spółce giełdowej
- znajomość źródeł informacji i kanałów dotarcia do inwestorów
- znajomość prasy giełodowo-ekonomicznej
- student potrafi sporządzić informację prasową podsumowującą wyniki spółki
- student potrafi sporządzić kwestionariusz trudnych pytań i odpowiedzi
- student wie jak opracować prezentacje wynikową
- student wie, jak zorganizować konferencje prasową
- student potrafi napisać raport bieżący
Kryteria oceniania
Egzamin ustny połączony z częścią praktyczną. O zaliczeniu decyduje pozytywny wynik z obydwu części:
Część teoretyczna
- znajomość podstawowych pojęć związanych z giełdą
- znajomość obowiązków informacyjnych spółki
- znajomość podstaw analizowania sprawozdań finansowych
- znajomość profili największych spółek notowanych na GPW oraz indeksów z GPW
- znajomość funkcji relacji inwestorskich w spółce giełdowej
- znajomość źródeł informacji i kanałów dotarcia do inwestorów
Część praktyczna
- student potrafi sporządzić informację prasową podsumowującą wyniki spółki
- student potrafi sporządzić kwestionariusz trudnych pytań i odpowiedzi
- student wie jak opracować prezentacje wynikową
- student wie, jak zorganizować konferencje prasową
- student potrafi napisać raport bieżący
Praktyki zawodowe
- student potrafi sporządzić informację prasową podsumowującą wyniki spółki
- student potrafi sporządzić kwestionariusz trudnych pytań i odpowiedzi
- student wie jak opracować prezentacje wynikową
- student wie, jak zorganizować konferencje prasową
- student potrafi napisać raport bieżący
- student wie, jak korzystać z nowych mediów w komunikacji spółki giełdowej
Literatura
A. Krug, Relacje inwestorskie w nowoczesnej spółce giełdowej, Poligraf 2010
D.Dziawgo, Relacje inwestorskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: