Profesjonalizacja medialna WT-DKS-DMPRM
1. Przygotowanie do efektywnego wykorzystania posiadanej wiedzy w wykonywaniu zadań typowych dla zawodów
medialnych i okołomedialnych.
2. Wypracowanie krytycznego podejścia do posiadanej wiedzy z zakresu komunikacji społecznej i mediów.
3. Przygotowanie do odpowiedzialnego pełnienia ról społecznych i zawodowych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student zna podstawowe uwarunkowania oraz zasady pracy w zawodach dziennikarskich i okołodziennikarskich w systemach prasowych typu: liberalnego, spolaryzowanego pluralizmu i demokratycznego korporacjonizmun (DK2_W03, DK2_U06, DK2_K04)
2. Student wyszukuje i analizuje informacje pochodzące z zakresu profesjonalizacji zawodu (DK2_W03, DK2_W08, DK2_U06 DK2_K04,)
3. Student uzupełnia i pogłębia nabytą wiedzę i umiejętności (DK2_W18, DK2_U12, DK2_U14, DK2_K04).
Kryteria oceniania
Podczas zajęć prowadzący prezentuje wykaz literatury, odpowiadający specjalności podejmowanej problematyki przez studenta.
Zaliczenie na podstawie obecności (dopuszczalne 2 nieobecności nieusprawiedliwione) i eseju medioznawczego, przesłanego na adres poczty elektronicznej e.jurga-wosik@uksw.edu.pl w formacie PDF. Esej powinien zawierać wstęp, tezę, popartą literaturą przedmiotu argumentację, zakończenie z wnioskami oraz wykorzystaną w pracy bibliografię z przynajmniej trzema pozycjami naukowymi. Praca ma liczyć co najmniej 7000 znaków ze spacjami. Ustawienie w edytorze tekstów: Times New Roman, 12 pkt, podwójny odstęp, śródtytuły, wstęp i zakończenie.
na ocenę 2 - nie złożono pracy w terminie,
na ocenę 3 - esej złożony w terminie, praca niespełniająca wymogu - przynajmniej 7000 znaków ze spacjami, praca nie ma struktury (wstęp, rozdziały, wnioski, bibliografia i przypisy), w pracy nie postawiono tezy, nie przedstawiono argumentacji, nie odniesiono się do literatury naukowej, praca niestaranna od strony edytorskiej i nienapisana językiem naukowym.
na ocenę 3,5 - esej złożony w terminie, praca spełniająca wymóg objętości przynajmniej 7000 znaków ze spacjami, postawiono tezę, przedstawiono argumentację i wnioski, ale nie posłużono się literaturą naukową, przedstawioną na zajęciach jako źródłem argumentacji, choć wykazano ją w bibliografii, jak również praca niestarannie wykonana od strony edytorskiej i nienapisana językiem naukowym.
na ocenę 4 - esej złożony w terminie , praca przygotowana samodzielnie , postawiono tezę , przedstawiono argumentację, nie wykroczono poza jej zakres, praca starannie przygotowana od strony edytorskiej i napisana językiem naukowym.
na ocenę 5 - wyróżniający się samodzielnością myślenia oraz stylem wypowiedzi esej złożony w terminie, praca przygotowana samodzielnie, postawiono tezę, przedstawiono argumentację i wnioski, posłużono się nie tylko literaturą naukową przedstawioną na zajęciach jako źródłem argumentacji, ale wykroczono poza jej zakres, praca starannie przygotowana od strony edytorskiej i napisana językiem naukowym.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Hallin D.C., Mancini P., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków 2007.
2. Jaskiernia A., Publiczne media elektroniczne w Europie, Warszawa 2006.
3. Stępińska A., Jurga-Wosik E., Secler B., Narożna D., Adamczewska K., Postawy polskich dziennikarzy wobec aktorów politycznych: badania empiryczne, „Przegląd Politologiczny” 2017, nr 1, s. 127-141.
4. Stępińska A., Jurga-Wosik E., Adamczewska K., Secler B., Narożna D. (2016), Journalistic role performance in Poland, Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, nr 2, s. 37-52.
5. Stępińska A., Jurga-Wosik E., Secler B., Narożna D., Adamczewska K. (2017), Między informacją a komentarzem: polski model dziennikarstwa w świetle badań empirycznych, [w:] I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media: gatunki w mediach, t. 1: Zagadnienia teoretyczne. Gatunki w mediach drukowanych, Lublin: Wydawnictwo UMCS, s. 131-144.
6. Szot L. (2020), Między wolnością a upolitycznieniem mediów publicznych, Przegląd Politologiczny, nr 2, s. 157-177, doi: 10.14746/pp.2020.25.2.11.
7. Mało znane systemy medialne, pod red. Z. Oniszczuka i M. Gieruli, Sosnowiec 2007.
8. Media masowe w demokratyzujących się systemach politycznych. W drodze do wolności słowa i mediów, pod red. B. Dobek – Ostrowskiej, Wrocław 2006
9. Wojtak M. (2004), Gatunki prasowe, Lublin: Wydawnictwo UMCS.
10. Wolny-Zmorzyński K., Urbaniak P., Morawiecki J. (2017), Gatunki dziennikarskie w Europie. Wstęp do genologii porównawczej, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: