Komunikacja w mediach WT-DKS-DMKS
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3AGzjw_hmtjdjuoGQNXH8bw9qX9sDZ_vB4Xo7woAqzfHM1%40thread.tacv2/General?groupId=d1769fea-2c02-47ef-b060-0344f157639d (w cyklu 2024/25_L)
Przedmiot zaznajamia studentów ze specyfiką komunikacji medialnej w różnych mediach i za pomocą różnych gatunków dziennikarskich w kontekście uwarunkowań społecznych, kulturowych oraz technologicznych. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką komunikacji medialnej w odniesieniu do takich jakości jak władza, wspólnota, indywiduum. Analizowane są media oparte na tekście pisanym, mówionym oraz na obrazie. Omawiana jest także problematyka konwergencji mediów i jej wpływy na charakter komunikacji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 -student opisuje i charakteryzuje społeczne, kulturowe i technologiczne konteksty komunikacji w różnych typach mediów.
W2 - student charakteryzuje różnice gatunkowe pomiędzy różnymi typami narracji medialnych
U1 - student konstruuje teksty zgodne z wymogami różnych gatunków dziennikarskich
U2 - student analizuje dyskursy medialne, uwzględniając kulturowe, społeczne oraz technologiczne konteksty ich wytwarzania
U3 - student organizuje współpracę zespołu przygotowującego projekt z zakresu komunikacji medialnej
K1 - student zachowuje krytycyzm w odniesieniu do praktyk komunikacyjnych mediów instytucjonalnych, w tym platform społecznościowych
K2 - student pracuje w zespole, troszcząc się o wytworzenie prawidłowych więzi w środowisku pracy
Kryteria oceniania
Efekt W1, W2:
* na ocenę bardzo dobrą:
- student wyczerpująco opisuje i charakteryzuje społeczne, kulturowe i technologiczne konteksty komunikacji w różnych typach mediów
- student dogłębnie omawia i charakteryzuje różnice gatunkowe między różnymi typami narracji medialnych
*na ocenę dobrą:
- student opisuje i charakteryzuje najważniejsze społeczne, kulturowe i technologiczne konteksty komunikacji w różnych typach mediów
- student omawia i charakteryzuje najważniejsze różnice gatunkowe między różnymi typami narracji medialnych
*na ocenę dostateczną:
- student pobieżnie opisuje i charakteryzuje społeczne, kulturowe i technologiczne konteksty komunikacji w różnych typach mediów
- student szkicowo omawia i charakteryzuje najważniejsze różnice gatunkowe między różnymi typami narracji medialnych
Kryterium U1:
*na ocenę bardzo dobrą:
- student tworzy teksty dziennikarskie, w pełni zgodne z wymogami gatunkowymi
*na ocenę dobrą:
- student tworzy teksty dziennikarskie, zgodne z większością wymogów gatunkowych
*na ocenę dostateczną"
- student tworzy teksty dziennikarskie, zgodne z niektórymi wymogami gatunkowymi.
Kryterium U2:
*na ocenę bardzo dobrą:
-student dogłębnie analizuje dyskursy medialne, uwzględniając szeroką paletę kulturowych, społecznych oraz technologicznych kontekstów ich wytwarzania
*na ocenę dobrą:
- student poprawnie analizuje dyskursy medialne, uwzględniając niektóre kulturowe, społeczne oraz technologiczne konteksty ich wytwarzania
*na ocenę dostateczną:
- student pobieżnie analizuje dyskursy medialne, uwzględniając niektóre kulturowe, społeczne oraz technologiczne konteksty ich wytwarzania.
Kryterium U3"
*na ocenę bardzo dobrą:
-student satysfakcjonująco organizuje współpracę zespołu przygotowującego projekt z zakresu komunikacji medialnej
*na ocenę dobrą:
-student poprawnie organizuje współpracę zespołu przygotowującego projekt z zakresu komunikacji medialnej
*na ocenę dostateczną:
-student podejmuje niektóre działania zmierzające do zorganizowania współpracy zespołu przygotowującego projekt z zakresu komunikacji medialnej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: