Analiza zawartości mediów - media audiowizualne WT-DKS-DMAZW
Celem przedmiotu jest przybliżenie instytucji zajmujących się mediami audiowizualnymi w Polsce, w szczególności KRRiT, FINA oraz organizacji pozarządowych. Ważna jest ich strona programowa, ale także instytucjonalny charakter pracy zatrudnionych w nich osób. Przybliżone będą charakterystyczne struktury pracy tj. macierzowa i możliwości prowadzenia w niej pracy projektowej. Kolejnym celem jest analiza obecnego ryku pracy z perspektywy studentów dziennikarstwa. Rozwój krytycznego myślenia, kulturalnego dyskutowania opierającego się o rzeczowe i konstruktywne argumenty będzie opierał się na podstawie analizy prezentowanych materiałów audiowizualnych z dziedziny mediów, technologii i kultury.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
EK 1 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi
EK 2 - posiada rozszerzoną wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji
EK 3 - dobrze potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. Dogłębnie analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki
EK 4 - posiada rozszerzone umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji
EK 5 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób
Nakład pracy studenta/studentki
30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
20 godz. - przygotowanie do prezentacji na kolokwium
10 godz. - osobiste uczestnictwo w aktywnym i krytycznym odbiorze polskich przekazów medialnych
60 godz. – razem
2 punkty ECTS
Kryteria oceniania
EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodami aktywizującymi, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach i kolokwium końcowym.
EK nr 1
na ocenę 2 – nie ma wiedzy na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę
na ocenę 3 - ma podstawową wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę
na ocenę 4 - ma rozwiniętą wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę
na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę
EK nr 2
na ocenę 2 – nie posiada wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji
na ocenę 3 – posiada podstawową wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji
na ocenę 4 - posiada rozwiniętą wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji
na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji
EK nr 3
na ocenę 2 – nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. Nie potrafi analizować ich genezy, powiązań oraz nie przewiduje skutków
na ocenę 3 – w stopniu podstawowym potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki
na ocenę 4 – potrafi dokonać obserwacji i wielopłaszczyznowej interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki
na ocenę 5 – wyróżnia się umiejętnością dokonywania dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki
EK nr 4
na ocenę 2 – nie posiada umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji
na ocenę 3 – posiada podstawowe umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji
na ocenę 4 – posiada dobrze rozwinięte umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji
na ocenę 5 – wyróżnia się umiejętnościami w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji
EK nr 5
na ocenę 2 – nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, nie dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, nie wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, nie potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób
na ocenę 3 – ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, w ograniczony sposób rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje podstawowej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, próbuje także inspirować i organizować proces uczenia innych osób
na ocenę 4 – ma dobrze rozwinięty poziom swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje poprawnej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza główne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także ogólnie inspirować i organizować proces uczenia innych osób
na ocenę 5 – ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób
Literatura
Klimczyk J., Społeczna odpowiedzialność biznesu, Toruń 2012.
Penec-Piotrzak I., Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, wyd. Oficyna, Warszawa 2010.
Pindelski M., Świadomość strategii i jej realizacja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019.
Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: