Analiza i redakcja tekstów medycznych (czasopisma, ulotki, teksty marketingowe itp.) - copywriting medyczny WT-DKS-DMA
Cele zajęć to (1) zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy tekstów i przykładami badań opartych na analizie tekstów; (2) ćwiczenia w zakresie analizy tekstów naukowych; (3) ćwiczenia w przygotowaniu i redakcji własnych tekstów informacyjnych lub perswazyjnych dotyczących zagadnień w obszarze promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia i ops ECTS:
Wiedza:
KWB_W01
Posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z reklamą, marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, również w mediach społecznościowych.
Umiejętności:
KWB_U01
Posiada dogłębną umiejętność rozróżniania narzędzi marketingu, promocji i reklamy oraz planowania mediów, umiejętność posługiwania się narzędziami marketingu, umiejętność stworzenia briefu reklamowego i przygotowania kampanii reklamowej.
KWB_U02
Biegle stosuje zasady etyczne i prawne w zakresie reklamy, public relations i marketingu.
KWB_U05
Biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych dla celów reklamowych, marketingowych i związanych z public relations instytucji.
Kompetencje:
KWB_K01
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować przedsięwzięcia z zakresu marketingu, reklamy i public relations.
KWB_U02
Docenia znaczenie nauk o mediach ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, reklamy i public relations dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, przewidując wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: wykład informacyjny i konwersatoryjny, studia przypadków, projekty indywidualne polegające na krytycznej analizie tekstów marketingowych w ochronie i promocji zdrowia lub na redakcji własnych tekstów dotyczących wybranych zagadnień w obszarze zdrowia, dyskusje wokół prezentacji projektów. Efekty kształcenia weryfikowane na podstawie prezentacji projektów indywidualnych i kolokwium podsumowującego z wykładów i literatury.
Wymagania na zaliczenie:
1. Obecność na minimum 10 zajęciach.
2. Kolokwium – test z literatury (jednokrotnego wyboru, na zaliczenie wymagane 50% odpowiedzi poprawnych)
3. Streszczenie i prezentacja na slajdach jednego artykułu naukowego w języku polskim lub angielskim z zakresu promocji zdrowia lub medycyny (slajdy: streszczenie i najważniejsze informacje z artykułu) (1-2 osoby)
4. Prezentacja analizy 2-3 tekstów popularnych z zakresu promocji zdrowia lub wiedzy medycznej (slajdy) (1-2 osoby) w oparciu o Szablon Analizy Tekstów.
Literatura
Literatura podstawowa (wybrane fragmenty):
Goban-Klas, T. (red.) (2014). Komunikowanie w ochronie zdrowia – interpersonalne, organizacyjne i medialne. Warszawa: Wolters Kluwer.
Jacennik, B. (2010). (red.) Komunikowanie społeczne w promocji i ochronie zdrowia. Warszawa: Vizja Press&IT.
Jacennik, B., Hulewska, A., Piasecka, A. (2010). (red.) Komunikowanie o zdrowiu, chorobie i leczeniu. Między psychologią a medycyną. Warszawa: Vizja Press&IT.
Lisowska-Magdziarz, M. (2006). Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Literatura uzupełniająca (wybrane fragmenty):
Griffin, E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Lisowska-Magdziarz, M. (2006). Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Mruk, H. (red.) (2004). Komunikowanie się w marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: