Wykład do wyboru z zakresu dziennikarstwa praktycznego WT-DKS-DM-WMP
Podczas wykładu podejmowana będzie tematyka dotycząca projektowania i wdrażania działań o charakterze promocyjnym. Poruszone zostaną następujące zagadnienia:
1. Promocja i kreowanie wizerunku - ujęcie ewolucyjne
2. Komunikacja marketingowa jako element strategii biznesowej i narzędzie wspierające sprzedaż/ ruch na stronie
3. Przygotowanie do opracowania strategii marketingowej - analiza sytuacji firmy (medium), określanie celów i priorytetów
4. Narzędzia analityczne - różne ujęcia
5. Promowanie umieszczone w czasie - harmonogram działań
6. Komunikacja marketingowa w mediach - kryteria doboru narzędzi
7. Dokumenty opisujące strategię
8. Historyczne studia przypadków. w zakresie tzw. "kosztownych błędów"
9. Narzędzia wspierające przełożenie strategii na konkretne komunikaty
10. Czynniki wspierające skuteczność komunikacji marketingowej
11. Analiza egzekucji komunikacji marketingowej wybranych firm
12. Benchmarking i entry tickets dla kategorii
13. Copywriting i creative writing
14. Komunikacja marketingowa jako wsparcie osiągania celów marketingowych i biznesowych (czynniki sukcesu, aspekty praktyczne. np. "klikalność")
15. Komunikacja marketingowa przyszłości - AI, nowe media, nawyki odbiorców
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK nr 1 - posiada pogłębioną wiedzę na temat obszarów promocji i kreowania marki: tworzenia, opracowywania czytelnego obrazu, komunikowania korzyści, wypracowywania relacji i więzi z odbiorcą /konsumentem.
UMIEJĘTNOŚCI
EK nr 2 - rozumie wpływ komunikacji na decyzje odbiorców/konsumentów, potrafi przygotować projekt komunikacji zachęcającej do skorzystania z oferty.
EK nr 3 - posiada umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania tożsamością marki i jej elementami.
EK nr 4 - potrafi dopasować komunikację marki do odpowiedniej (lub założonej) grupy docelowej, w tym celu umiejętnie wykorzystuje ogólnodostępne badania.
EK nr 5 - biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych, potrafi wskazać lub wykreować dla marki wartości, istotne dla internautów (traktowanych jako grupa docelowa)
KOMPETENCJE
EK nr 6 - jasno dostrzega i precyzyjnie formułuje problemy moralne związane z sytuacją rynkową i komunikacyjną marki, potrafi wskazać etyczne rozwiązania biznesowe
EK nr 7 - jest świadomy wyzwań etycznych, z którymi muszą się zmierzyć osoby pracujące w mediach i w obszarze promocji, poszukuje optymalnych postaw
Kryteria oceniania
Student jest zobowiązany do aktywnego udziału w wykładach, dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach wynosi 3. Przy ocenie końcowej brana będzie również aktywność w trakcie zajęć, zabieranie głosu w dyskusji, poziom merytoryczny wypowiedzi.
Kolokwium końcowe przybierze formę zadania praktycznego, a przy jego ocenie będzie brana pod uwagę adekwatność zastosowanych rozwiązań do zadanego problemu, a także pomysłowość, oryginalność i poziom merytoryczny odpowiedzi.
EK nr 1 określony jako „posiada pogłębioną wiedzę na temat obszarów promocji i kreowania marki: tworzenia, opracowywania czytelnego obrazu, komunikowania korzyści, wypracowywania relacji i więzi z odbiorcą /konsumentem.”.
Osiągany dzięki prowadzeniu analiz w oparciu o studium przypadku, metodom warsztatowym oraz indywidualnej pracy studentów.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego realizowanego przez studentów w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 2 określony jako „rozumie wpływ komunikacji na decyzje odbiorców/konsumentów, potrafi przygotować projekt komunikacji zachęcającej do skorzystania z oferty"
Osiągany poprzez metody problemowe i dyskusje
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego realizowanego w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 3 określony jako „posiada umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania tożsamością marki i jej elementami”.
Osiągany metodami warsztatowymi, pracą samodzielną studenta oraz pracą w grupie.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego..
EK nr 4 określony jako „potrafi dopasować komunikację marki do odpowiedniej (lub założonej) grupy docelowej, w tym celu umiejętnie wykorzystuje ogólnodostępne badania”.
Osiągany metodami problemowymi, analizą danych statystycznych, moderowaną dyskusją.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 5 określony jako „ biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych, potrafi wskazać lub wykreować dla marki wartości, istotne dla internautów (traktowanych jako grupa docelowa)”
Osiągany przy pomocy metod warsztatowych, wprawek pisarskich, metod problemowych.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 6 określony jako „jasno dostrzega i precyzyjnie formułuje problemy moralne związane z sytuacją rynkową i komunikacyjną marki, potrafi wskazać etyczne rozwiązania biznesowe”
Osiągany przy pomocy dyskusji moderowanych i metod problemowych.
Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.
EK nr 7 określony jako „jest świadomy wyzwań etycznych, z którymi muszą się zmierzyć marketerzy, poszukuje optymalnych postaw, które prezentuje w trakcie prac w grupie”
Osiągany przez pracę w grupie oraz pracę samodzielną studenta. Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.
weryfikowany za pomocą oceny adekwatności zaproponowanych rozwiązań do opracowanych założeń w ramach opracowywanego projektu końcowego
Literatura
• Kotarbiński Jacek, Marka 5.0, Wydawnictwo Naukowe PWN 2021
• Domański Tomasz,( red.) Strategie budowania marki i rozwoju handlu. Nowe trendy i wyzwania dla marketingu, PWE 2020.
• Neumeier Marty, Odwracanie marki, Wydawnictwo Studio Emka 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: