Coaching i mediacje - kontekst etyczny WT-DCM-SCM
O tematyce seminarium najlepiej świadczą pisane na nim prace:
1. Rola coachingu w budowaniu integralności osoby w procesie przeciwdziałania sytuacjom mobbingowym na przykładzie badań własnych
2. Wpływ zaburzeń procesu komunikacji i motywacji pracowników na poczucie satysfakcji z pracy na podstawie badań własnych. Implikacje teologiczno-antropologiczne
3. Rola osobowości klienta w planowaniu rozwoju w oparciu o kwestionariusz osobowości NERIS Type Explorer. Reinterpretacja wyników badań własnych w kluczu antropologii teologicznej
4. Redefinicja celów życiowych po przeżytej stracie na przykładzie Amazonek. Propozycja wsparcia z wykorzystaniem coachingu zmiany
5. Motywacja i efektywność elementami rozwoju osobistego pracowników w oparciu o badania własne. Wymiar antropologiczno-społeczny
6. Porównanie coachingu prowokatywnego z coachingiem tradycyjnym. Ocena etyczna
W cyklu 2021/22_Z:
Por. Opis przedmiotu niezależnie od cyklu. |
E-Learning
W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z:
- Udział w seminarium (maksymalnie 3 nieobecności w semestrze)
- przygotowanie i prezentacja zagadnienia - 3 razy w semestrze
- rok I, semestr I - sformułowanie tematu pracy magisterskiej, kwerenda bibliograficzna,
- rok I, semestr II - kontynuacja kwerendy, omówienie pierwszych napotkanych problemów związanych z realizacją tematu
- rok II, semestr I - Szczegółowy plan pracy, pierwsza próba napisania wstępu w celu zobiektywizowania problematyki
- rok II, semestr II - I rozdział
- rok III, semestr I - II rozdział pracy
- rok III semestr II - całość pracy do lutego, potem korekta
W ramach seminarium dokonuje się wspólnej ewaluacji proponowanych tematów, jak również wstępnego "dopuszczenia do obrony". Polega ono na autoreferacie magistranta, po którym następuje próba uzasadnienia przyjętego stanowiska, celu i kierunku badań, założonej metody i wykorzystanej literatury. Magistrant musi wykazać się zdolnością udzielania jasnych i precyzyjnych odpowiedzi na stawiane pytania.
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach: 30 godz.
Przygotowanie studenta na seminarium: 2 godz. x 15 spotkań = 30 godz.
Zaliczenie lektur – 30 godzin
Przygotowanie części pracy dyplomowej – 120 godzin
Razem: 210 godz. = 7 ECTS
Literatura
• Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
• Babbie E., Podstawy badań społecznych, tłum. W. Betkiewicz, M. Bucholc, P. Gadomski, J. Haman, A. Jasiewicz-Betkiewicz, A. Klosowska-Dudzińska, M. Kowalski, M. Mozga-Górecka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
• Brożek B., Myślenie. Podręcznik użytkownika, Copernicus Center Press, Kraków 2016.
• Nowak S, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2010.
• Zieliński J, Metodologia pracy naukowej, Aspra, Warszawa 2012.
Seminarium poprzedzą zajęcia z metodologii badań naukowych (poziom wyrównawczy). Szczegółowe omówienie badań ilościowych i jakościowych.
Szczegółowa literatura proponowana każdemu uczestnikowi seminarium w zależności od podejmowanych tematów badawczych.
W cyklu 2021/22_Z:
Por. Opis przedmiotu niezależnie od cyklu. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Por. Opis przedmiotu niezależnie od cyklu. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: