Psychologia komunikacji WT-DCM-PS2
1-2. Psychologia komunikacji: nadawca-odbiorca-komunikat.
3-4. Komunikacja niewerbalna: mowa ciała. Emblematy. Komunikacja w różnych kulturach.
5-6. Komunikacja werbalna. Poziomy komunikacji werbalnej. Techniki aktywnego słuchania.
7-8. Autoprezentacja w sytuacjach oficjalnych. Rozmowa kwalifikacyjna.
9-10. Konflikt. Koło konfliktu. Sposoby konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
11-12. Asertywność. Terytorium psychologiczne. Asertywna odmowa. Asertywne przyjmowanie krytyki i komplementów.
13-14. Techniki negocjacji.
15. Manipulacja w służbie dobra i zła.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W01: definiuje podstawowe pojęcia w obszarze komunikacji społecznej oraz zna jej znaczenie i funkcje
W02: wskazuje jak wiedza, motywacja i umiejętności wpływają na zdolności komunikacyjne
W03: charakteryzuje główne modele komunikacji
UMIEJĘTNOŚCI
U01: potrafi korzystać z podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej w celu skuteczniejszego komunikowania się
Kryteria oceniania
Efekty kształcenia:
TNMA_W03
1. Zna, wymienia, definiuje podstawowe terminy z zakresu psychologii komunikacji
2. Opisuje związki psychologii z innymi dziedzinami nauki
TNMA_W09
1. Ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu psychologii komunikacji
2. Zna szczegółowo wybrane teorie psychologiczne
TNMA_U02
1. Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych, a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne dotyczące podstawowej wiedzy psychologicznej
2.Posiada umiejętność referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków i ich syntetyzowania
TNMA_K06
1.Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie
2.Wie, jak skutecznie motywować do rozwoju osobistego inne osoby
3. Ma świadomość tego, czym jest wypalenie zawodowe oraz wie, jak jemu przeciwdziałać
ECTS: 2
Wykład: 30 godzin
Literatura
„Psychologia społeczna. Serce i umysł”. E. Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert, Wydawnictwo Zysk i spółka 1997
„Człowiek istota społeczna”. Elliot Aronson, Wydawnictwo Naukowe PWN 2014
„Mowa ciała. Co znaczą nasze gesty?” Andy Collins, Wydawnictwo Rytm 2006
"Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji" Tadeusz Tyszka
"Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka" Robert Cialdini.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: