Seminarium magisterskie WSR-NRN-2-SM
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej
2. Sformułowanie tematów prac
3. Konstrukcja struktury pracy
4. Dobór i wykorzystanie literatury
5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych
6. Układ bibliografii
7. Elementy wstępu i zakończenia pracy .
8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej
9. Rodzaje badań z zakresu nauk społecznych
10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych
11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze
12. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych
13. Analiza wyników badań własnych
14. Wnioski i implikacje praktyczne
W cyklu 2021/22_L:
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. |
W cyklu 2022/23_Z:
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. |
W cyklu 2023/24_L:
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej |
W cyklu 2024/25_Z:
1. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych |
W cyklu 2024/25_L:
1. Część teoretyczna pracy |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_L: ECTS:
Liczba ECTS: 6
Udział w seminarium (10h) – bezpośrednie uczestnictwo w zajęciach.
Przygotowanie do zajęć (30h) – analiza literatury, przygotowanie prezentacji, opracowanie zagadnień omawianych na seminarium.
Praca nad tematem pracy magisterskiej (60h) – pisanie i konsultowanie rozdziałów, poszukiwanie źródeł, opracowywanie koncepcji badań.
Opracowanie szczegółowego planu pracy (25h)
Konsultacje z promotorem (25h) – spotkania indywidualne, omawianie postępów w pracy.
W sumie:
Suma godzin: 150 godzin = 6 ECTS
[1 ECTS = 25 godzin] | W cyklu 2024/25_Z: ECTS:
Liczba ECTS: 6
Udział w seminarium (10h)
Przygotowanie do zajęć (20h)
Praca nad tekstem pracy (50h)
Przeprowadzenie badań i zebranie materiału empirycznego (50h)
Konsultacje z promotorem (20h) – spotkania indywidualne, omawianie postępów w pracy.
W sumie:
Suma godzin: 150 godzin = 6 ECTS
[1 ECTS = 25 godzin] | W cyklu 2024/25_L: ECTS:
Liczba ECTS: 6
Udział w seminarium (10h) – bezpośrednie uczestnictwo w zajęciach
Analiza statystyczna (30h)
Pisanie pracy (część teoretyczna i empiryczna) (100h)
Konsultacje z promotorem (10h) – spotkania indywidualne, omawianie postępów w pracy.
W sumie:
Suma godzin: 150 godzin = 6 ECTS
[1 ECTS = 25 godzin |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
W01 - Zna i rozumie terminologię polską i obcojęzyczną dotyczącą rodziny, życia rodzinnego oraz wychowania, stosowaną w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem rodzicielstwa.
W03 - Zna i rozumie metodologiczne paradygmaty badań społecznych dotyczących związków, małżeństwa, rodziny i życia rodzinnego, a także prawo autorskie i zarządzanie własnością intelektualną przy prowadzeniu badań i analizie wyników.
W05 - zna i rozumie w stopniu pogłębionym terminologię polską i obcojęzyczną dotyczącą
rodziny i życia rodzinnego stosowaną w naukach o rodzinie
U03 - Potrafi formułować zaawansowane problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia badawcze, analizować i prezentować wyniki, zarządzać własnością intelektualną, formułować wnioski, postulować zmiany oraz wskazywać kierunki dalszych badań.
U05 - Potrafi w sposób merytoryczny i formalny, jasny i precyzyjny, posługiwać się językiem mówionym i pisanym (polski lub obcy na poziomie B2+), formułować wypowiedzi uzasadniające problemy pedagogiczne, krytyczne opinie oraz uwzględniać różne stanowiska teoretyczne i wiedzę z zakresu pedagogiki i nauk o rodzinie.
Kryteria oceniania
Zaliczenie seminarium jest na ocenę.
Warunki zaliczenia:
1. w I semestrze, gdy:
a. ustalony zostanie z promotorem temat
b. zgromadzona zostanie literatura przedmiotu
c. przedstawiony zostanie wstępny plan pracy
2. w II semestrze, gdy przedstawiony zostanie jeden rozdział przyszłej pracy dyplomowej
3. w III semestrze, gdy praca jest gotowa (przynajmniej w wersji roboczej).
Literatura
Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002.
Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.
Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.
W cyklu 2022/23_Z:
Kunowski S., Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL, Lublin 1971. Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: