Metody i techniki prowadzenia negocjacji i mediacji WSR-NRN-2-MTN
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=43133 (w cyklu 2023/24_L)
Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych prowadzenia klasycznych mediacji i negocjacji. Uczestnicy zostaną zapoznani z zasadami funkcjonowania mediacji i negocjacji oraz technikami potrzebnymi w pracy mediatora i negocjatora.
Mediacja koncentruje się na tym, jakie są interesy stron i co każda ze stron uważa za sprawiedliwe. W mediacji wygrywają obie strony sporu.
Mediacja jest nową pozasądową metodą rozwiązywania sporów. To dobrowolny, nieformalny i łagodny proces, w którym neutralny i bezstronny mediator pomaga stronom we właściwej komunikacji oraz osiągnięciu porozumienia i zawarciu ugody.
Zakres tematów
• Specyfika i standardy prowadzenia mediacji i negocjacji.
• Zasady i etapy prowadzenia mediacji. Etyka zawodu.
• Pytania mediatora.
• Trójkąt satysfakcji.
• Spór konstruktywny.
• Praca z oporem wobec mediacji.
• Wykorzystywanie w praktyce metod budowania dobrego kontaktu.
• Komunikat „ja”, komunikat „ty”.
• Studia przypadków.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: obowiązkowy | W cyklu 2024/25_Z: obowiązkowy | W cyklu 2023/24_L: fakultatywny ograniczonego wyboru | W cyklu 2019/20_L: obowiązkowy |
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zajęcia kończą się zaliczeniem.
Do zaliczenia wymagane jest:
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
- obecność
- czytanie/oglądanie proponowanych artykułów, filmów
- przygotowanie prezentacji w małych grupach na jeden z tematów zaproponowanych przez prowadzącego na podstawie wskazanego fragmentów materiałów źródłowych
- kolokwium końcowe z treści zajęć
Literatura
Cynkier, E.M. (2011). Negocjacje jako forma komunikacji interpersonalnej. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
Dąbrowski, A. (2012). Wpływ emocji na poznawanie. Przegląd Filozoficzny. Nowa Seria, 3 (21), s. 315 – 335. DOI:10.2478/v10271-012-0082-6
de Barbaro, B. (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wyd. UJ.
Larsson, L. (2009). Porozumienie bez przemocy w mediacjach. Warszawa: Wyd. Czarna Owca.
Leu, L. (2016). Ćwiczenia uzupełniające do Porozumienia bez przemocy (NVC). Warszawa: Wyd. Czarna Owca.
Podesky, C.P. Greenberger, D. (2018). Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę myślenia.
Rosenberg, M.B. (2003). Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca. Warszawa: Jacek Santorski.
Rosenberg, M.B. (2008). Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy. Wyd. Czarna Owca.
Stewart, J. (2014). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: PWN.
W cyklu 2021/22_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: