Diagnoza i pomoc w problemach rozwojowych dziecka WSR-NRN-2-DPPRx
Celem przedmiotu jest:
- zapoznanie studenta z podstawowymi wskaźniki prawidłowego rozwoju dziecka oraz jego przebiegu w wymiarze psychoruchowym, poznawczym i psychospołecznym; głównymi metodami pozwalającymi na ocenę rozwoju dziecka, jak również metodami wspierającymi tempo i przebieg rozwoju na kolejnych jego etapach;
- nabycie umiejętności analizy rodzinnych sytuacji problemowych w kontekście rozwoju dziecka.
- doskonalenie kompetencji gotowości do uczestnictwa na rzecz wsparcia rodziny oraz wzrastających w niej jednostek.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - student zna i rozumie w stopniu pogłębionym podstawowe wskaźniki prawidłowego rozwoju dziecka oraz jego przebiegu w wymiarze psychoruchowym, poznawczym i psychospołecznym;
W2 - student rozróżnia podstawowe metody pozwalające na ocenę rozwoju dziecka, jak również metody wspierające tempo i przebieg rozwoju na kolejnych jego etapach;
W3 - student opisuje środowisko rodzinne w aspekcie jego oddziaływań w zakresie osobowego i psychospołecznego rozwoju wzrastającego w nim dziecka.
U4 - student analizuje rodzinne sytuacje problemowe, uwzględniając stosowne techniki, metody oraz odpowiednią perspektywę teoretyczną w kontekście rozwoju dziecka.
K6 - student wykazuje gotowość do uczestnictwa na rzecz wsparcia rodziny oraz wzrastających w niej jednostek.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: