Umiejętności i kompetencje rodzicielskie WSR-NRN-1-UKR3
Celem przedmiotu jest:
- zapoznanie studenta z mechanizmami wpływu wychowawczego w odniesieniu do podstawowych koncepcji psychologicznych; aspektami środowiska rodzinnego ważnego dla rozwoju dziecka, typologią postaw i stylów wychowawczych i rodzicielskich; rodzajami i przyczynami trudności wychowawczych; technikami diagnostycznymi używanymi przy badaniu środowiska wychowawczego
- nabycie umiejętności analizowania i korygowania modeli interwencji wychowawczych oraz proponowania działań w zakresie niesienia pomocy psychologicznej w rodzinie
- doskonalenie kompetencji w zakresie doceniania roli współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie, w szczególności pomocy w wypełnianiu funkcji rodzicielskich i opiekuńczych przez rodziców
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - student zna i opisuje mechanizmy wpływu wychowawczego, odwołując się do podstawowych koncepcji psychologicznych
W2 - student opisuje aspekty środowiska rodzinnego ważne dla rozwoju dziecka
W3 - student opisuje typologie postaw i stylów wychowawczych i rodzicielskich
W4 - student wskazuje rodzaje i przyczyny trudności wychowawczych
W5 - student charakteryzuje techniki diagnostyczne używane przy badaniu środowiska wychowawczego
U1 - student analizuje i koryguje modele interwencji wychowawczych
U2 - student proponuje działania w zakresie niesienia pomocy psychologicznej w rodzinie
K1 – student docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie, w szczególności pomocy w wypełnianiu funkcji rodzicielskich i opiekuńczych przez rodziców
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: