Umiejętności i kompetencje rodzicielskie WSR-NRN-1-UKR
Celem przedmiotu jest:
- zapoznanie studenta z mechanizmami wpływu wychowawczego w odniesieniu do podstawowych koncepcji psychologicznych; aspektami środowiska rodzinnego ważnego dla rozwoju dziecka, typologią postaw i stylów wychowawczych i rodzicielskich; rodzajami i przyczynami trudności wychowawczych; technikami diagnostycznymi używanymi przy badaniu środowiska wychowawczego
- nabycie umiejętności analizowania i korygowania modeli interwencji wychowawczych oraz proponowania działań w zakresie niesienia pomocy psychologicznej w rodzinie
- doskonalenie kompetencji w zakresie doceniania roli współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie, w szczególności pomocy w wypełnianiu funkcji rodzicielskich i opiekuńczych przez rodziców
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: ECTS - 4
Zajęcia stacjonarne/niestacjonarne z prowadzącym - 20 godzin
Konsultacje (zdalne/ stacjonarne) - 3 godziny
Praca własna:
Przygotowanie referatu / prezentacji na zadany temat, wygłoszenie - 30 godzin
Przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej na zadany temat - 35 godzin
Literatura, przygotowanie się do zajęć - 12 godzin | W cyklu 2024/25_Z: ECTS:
Liczba ECTS: 4
Udział w zajęciach - 20
Przygotowanie do zajęć i lektura tekstów - 40
Przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej - 35
Konsultacje - 5
W sumie:
Suma godzin: 100 godzin = 4 ECTS
[1 ECTS = 25 godzin] |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
W1 - student zna i opisuje mechanizmy wpływu wychowawczego, odwołując się do podstawowych koncepcji psychologicznych
W2 - student opisuje aspekty środowiska rodzinnego ważne dla rozwoju dziecka
W3 - student opisuje typologie postaw i stylów wychowawczych i rodzicielskich
W4 - student wskazuje rodzaje i przyczyny trudności wychowawczych
W5 - student charakteryzuje techniki diagnostyczne używane przy badaniu środowiska wychowawczego
U1 - student analizuje i koryguje modele interwencji wychowawczych
U2 - student proponuje działania w zakresie niesienia pomocy psychologicznej w rodzinie
K1 – student docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie, w szczególności pomocy w wypełnianiu funkcji rodzicielskich i opiekuńczych przez rodziców
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: