Seminarium licencjackie WSR-NRN-1-Slic
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=29559 (w cyklu 2021/22_L)
Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych.
Zajęcia odbywają się metodą hybrydową: stacjonarnie i online za pomocą aplikacji MS TEAMS, do której zostali zaproszeni zapisani studenci.
1. Podstawy prawne pracy naukowej.
2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych.
3. Charakterystyka poszczególnych prac dyplomowych.
4. Praca licencjacka.
5. Badania naukowe.
6. Sformułowania tez, założeń, tematów.
7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym.
8. Struktura pracy dyplomowej i naukowej.
9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty.
10. Wprowadzenie
11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań.
12. Przypisy.
13. Bibliografia.
14. Zalecenia edytorskie.
15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy.
W cyklu 2021/22_Z:
Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych. Zajęcia odbywają się metodą hybrydową: stacjonarnie i online za pomocą aplikacji MS TEAMS, do której zostali zaproszeni zapisani studenci. 1. Podstawy prawne pracy naukowej. |
W cyklu 2021/22_L:
Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych. Zajęcia odbywają się metodą hybrydową: stacjonarnie i online za pomocą aplikacji MS TEAMS, do której zostali zaproszeni zapisani studenci. 1. Podstawy prawne pracy naukowej. |
W cyklu 2023/24_L:
Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych. Zajęcia odbywają się metodą hybrydową: stacjonarnie i online za pomocą aplikacji MS TEAMS, do której zostali zaproszeni zapisani studenci. 1. Podstawy prawne pracy naukowej. |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK 1 - Student ma podstawową wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką.
EK 2 - Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
UMIEJĘTNOŚCI
EK 3 - Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
EK 4 - Student docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
PUNKTY ECTS:
udział w zajęciach seminaryjnych - 15 godz.
zbieranie bibliografii do pracy - 25 godz.
pisanie pracy licencjackiej - 110 godz.
150 godz. / 25 = 6 pkt ECTS
Kryteria oceniania
Metody:
- podająca - wykładowa;
- ćwiczeniowa - analiza tekstów prac;
- ćwiczeniowa - pisanie przypisów i bibliografii.
WIEDZA (EK 1-2)
Ocena ndst (2) - Student nie ma wiedzy o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student nie ma elementarnej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
Ocena dst (3) – Student ma elementarną wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
Ocena db (4) – Student ma dobrą wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma dobrą wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
Ocena bdb (5) – Student ma zaawansowaną wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma zaawansowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
UMIEJĘTNOŚCI (EK 3)
Ocena ndst (2) - Student nie posiada elementarnych umiejętności badawczych pozwalających na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; nie potrafi formułować wniosków opracować i zaprezentować wyników (z wykorzystaniem ICT).
Ocena dst (3) - Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować główne wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).
Ocena db (4) - Student posiada dobre umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować poprawne i rozbudowane wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).
Ocena bdb (5) - Student posiada bardzo zaawansowane umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wiele rozbudowanych wniosków, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (EK 4)
Ocena ndst (2) - Student nie docenia znaczenia nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i nie umie odnieść zdobytej wiedzy do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
Ocena dst (3) - Student docenia w sposób elementarny znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
Ocena db (4) - Student docenia w sposób właściwy znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
Ocena dst (5) - Student docenia w sposób pełny, kompletny znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
Literatura
Bibliografia podstawowa:
Kunowski S., Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL, Lublin 1971.
Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002.
Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.
Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.
Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: