Seminarium licencjackie WSR-NRN-1-SLice
Treści merytoryczne:
Student zapoznaje się z podstawowymi tekstami z zakresu teologii małżeństwa i rodziny. Ze szczególną uwagą zwraca się uwagę na teksty biblijne oraz dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła.
Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy.
1. Podanie zasad poprawnego pisania pracy dyplomowej.
2. Analiza: wstępu pracy dyplomowej, jej struktury i zakończenia.
3. Zasady dotyczące robienia przepisów i innych odnośników.
4. Sporządzanie bibliografii.
5. Dyskusja dotycząca precyzyjnego określenia tematów prac dyplomowych.
6. Indywidualna pomoc w pisaniu pracy.
7. Kontrola nad tokiem redakcji pracy naukowej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: ECTS:
udział w seminarium - 30
przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30
prezentacja własnych badań: 45
LICZBA ECTS - 4 | W cyklu 2022/23_L: ECTS:
udział w seminarium - 30
przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30
redakcja pracy - 60
prezentacja własnych badań: 45
LICZBA ECTS - 6 |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK_1 - definiuje i objaśnia usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
Umiejętności:
EK_2 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w służbie małżeństwu i rodzinie; potrafi analizować i wyznaczać zadania; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne.
Kompetencje społeczne:
EK_3 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk;
EK_4 - jest wrażliwy na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego (intelektualnego i duchowego).
ECTS:
udział w seminarium - 30
przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30
prezentacja własnych badań: 45
LICZBA ECTS - 4
Kryteria oceniania
Metodą dydaktyczną jest: wykład konwersatoryjny: indywidualny dialog ze studentem na bazie postępów (etapów) w pisaniu przez niego pracy dyplomowej. Stawiane jest przed studentem zadanie (tj. projekt), który on sam, a następnie z pomocą wykładowcy i innych studentów - realizuje.
Weryfikacja efektów kształcenia dokonuje się natomiast na bazie oceny ciągłej, wykładowca spotykając na seminarium studenta (przy pomocy metod dydaktycznych) ma pełną świadomość tego, co zostało przez niego dokonane.
Literatura
Mieczysław Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 2002
Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000.
Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.
Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002.
Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000.
Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998.
Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007.
J.E. Bielecki, Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne. Kraków 1993
S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995.
S. Kunowski, Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL. Lublin 1971.
Z. Struzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: