Technologia informacyjna WSR-NR-D-TI1
1.Środowisko wychowawcze jako poszerzająca się poprzez mass media przestrzeń życiowa.
2.Potrzeba wychowania do mediów.
3.Zadania, cele, środki i metody wychowania do mass mediów.
4.Szanse i zagrożenia wychowawcze telewizji jako podstawowego medium domowego.
5.Środowiskowy charakter wychowania do mass mediów: rodzinno-domowy odbiór programów telewizyjnych.
6.Mass media i osobowość.
7.Kształtowanie odpowiednich postaw do odbioru mediów.
8.Logosfera skutecznym środkiem w rodzinnym wychowaniu do mediów.
9.Propaganda, przemoc i pornografia jako problem współczesnej pedagogii.
10.Nauczanie Kościoła o roli środków społecznego przekazu.
11.Metody manipulacji medialnej.
12.Uzależnienie od Internetu.
13. MS Word
14. MS PowerPoint
15. MS Excel
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
Ek 1 student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych
Ek 2 student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju, edukacji i ustawicznego rozwoju
Umiejętności
Ek 3 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)
Kompetencje społeczne:
Ek 4 student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego (intelektualnego i religijno-duchowego)
Opis ECTS:
Aktywny udział w zajęciach: 30 godz.
Praca własna studenta: 15 godz.
Konsultacje z prowadzącym: 15 godz.
Razem: 60 godz. = 2 ECTS
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu bez oceny.
Brak zaliczenia – student nie posiada wiedzy na temat podstawowych typów komputerowych programów użytkowych, nie zna podstawowych regulacji dotyczących prawa autorskiego, nie posiada wiedzy na temat mechanizmów edycji i redakcji tekstów, arkuszy kalkulacyjnych oraz programów do tworzenia prezentacji multimedialnych, student nie potrafi tworzyć i formatować tekstów, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji multimedialnych, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się.
Zaliczenie – student posiada wiedzę na temat podstawowych typów komputerowych programów użytkowych, zna podstawowe regulacje dotyczące prawa autorskiego, posiada wiedzę na temat mechanizmów edycji i redakcji tekstów, arkuszy kalkulacyjnych oraz programów do tworzenia prezentacji multimedialnych, student potrafi tworzyć i formatować teksty, arkusze kalkulacyjne, prezentacje multimedialne, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się.
Metoda weryfikacji efektów kształcenia: ocena aktywności studenta w czasie zajęć, ocena pracy własnej na zajęciach.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia oraz frekwencji na zajęciach na poziomie co najmniej 60 %.
Metody dydaktyczne i sposobów weryfikacji efektów kształcenia:
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład informacyjny, analiza przypadku. Ich weryfikacja będzie dokonywana w formie obserwacji pracy studentów w czasie zajęć oraz w postaci wykonania prezentacji w programie Power Point.
Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, analiza przypadku. Ich weryfikacja będzie dokonywana w formie oceny aktywności studenta w czasie zajęć, ocena pracy własnej na zajęciach.
Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych są osiągane takimi metodami jak: dyskusja problemowa. Ich weryfikacja będzie dokonywana za pomocą obserwacji pracy studenta, oceny aktywności i postawy studenta w czasie zajęć.
Literatura
W. Sikorski, Podstawy technik informatycznych, Warszawa 2007.
Z. Nowakowski, Użytkowanie komputerów, Warszawa 2007.
M. Kopertowska, Przetwarzanie tekstów, Warszawa 2007.
M. Kopertowska, Arkusze kalkulacyjne, Warszawa 2007.
M. Kopertowska, Bazy danych, Warszawa 2007.
M. Kopertowska, Grafika menedżerska i prezentacyjna, Warszawa 2007.
A. Wojciechowski, Usługi w sieciach informatycznych, Warszawa 2007.
Z. Nowakowski, W. Sikorski, Informatyka bez tajemnic, Warszawa 1996.
Z. Nowakowski, W. Sikorski, Informatyka bez tajemnic, Warszawa 1996.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: