Seminarium licencjackie z promocji zdrowia WSR-NR-D-SEM-L8
Zakres tematyczny i warsztatowy:
1. Zasady poprawnego pisania pracy dyplomowej. Poprawność metodologiczna.
2. Wybór zagadnień badawczych oraz opracowanie tematu pracy dyplomowej.
3. Zasady prowadzenia badań literaturowych.
4. Dobre praktyki cytowań.
5. Analiza struktury i układu pracy dyplomowej.
6. Rodzaje i zasady sporządzania przypisów, odniesień i bibliografii.
7. Konstrukcja założeń pracy badawczej.
8. Zaplanowanie i opracowanie projektu badawczego (m.in. dobór grupy, metoda i technika badawcza, poprawność metodologiczna narzędzia).
9. Realizacja badań pilotażowych i właściwych.
10. Opracowanie i analiza statystyczna otrzymanych wyników.
11. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy dyplomowej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK_1 - definiuje i objaśnia usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
Umiejętności:
EK_2 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w służbie małżeństwu i rodzinie; potrafi analizować i wyznaczać zadania; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne.
Kompetencje społeczne:
EK_3 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk;
EK_4 - jest wrażliwy na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego (intelektualnego i duchowego).
ECTS:
udział w seminarium - 30
przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 35
przygotowanie i prezentacja wyników pracy własnej - 50
LICZBA ECTS - 4
Kryteria oceniania
Metodą dydaktyczną jest: wykład seminaryjny oraz indywidualna praca ze studentem.
Weryfikacja efektów kształcenia dokonuje się w oparciu o bieżące dokonania studenta oraz ocenę realizacji projektu naukowo-badawczego.
Efekty w obszarze wiedzy są osiągane poprzez zastosowanie metod: wykład seminaryjny, analiza fragmentów pracy naukowej, dyskusja.
Weryfikacja przez ocenę fragmentów pracy dyplomowej.
Efekty w obszarze umiejętności i kompetencji są osiągane poprzez zastosowanie metod: kwerenda biblioteczna, metodyka badań, analizy tekstu.
Weryfikacja przez ocenę fragmentów/całej pracy dyplomowej.
Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie wyników oceny ciągłej oraz spełnienia warunku/warunków zaliczenia danego semestru seminarium dyplomowego:
Warunki zaliczenia danego semestru seminarium dyplomowego:
1. I semestr:
a. ustalony z promotorem temat
b. zgromadzona podstawowa literatura przedmiotu
c. przedstawiony wstępny plan pracy
2. II semestr: przedstawiony jeden rozdział przyszłej pracy dyplomowej
3. III semestr: przedstawiona praca w wersji roboczej.
Literatura
1. M. Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002
2. J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001
3. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002
4. J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakosciowe, ilosciowe i mieszkane, Kraków 2009
5. J. Bornat, Biographical methods, in: The Sage Handbook of Social Research Methods. Alasuutari, Pertti, eds. L. Bickman, J. Brannen, London 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: