Seminarium dyplomowe z pedagogiki rodziny WSR-NR-D-SEM-L3
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej.
2. Sformułowanie tematów prac.
3. Konstrukcja struktury pracy.
4. Dobór i wykorzystanie literatury.
5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych.
6. Układ bibliografii.
7. Elementy wstępu i zakończenia pracy .
8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej.
9. Rodzaje badań pedagogicznych.
10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych.
11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze.
12. Główne metody badań pedagogicznych.
13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych.
14. Analiza wyników badań własnych.
15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK_1 - posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
EK_2: interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny.
Umiejętności:
EK_3 - potrafi planować i realizować zadania badawcze dotyczące pedagogiki małżeństwa i rodziny; potrafi analizować i wyznaczać problemy badawcze; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne badań.
EK_4 - stawia i rozwiązuje problemy badawcze.
Kompetencje społeczne:
EK_5 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk;
EK_6 - jest wrażliwy na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego (intelektualnego i duchowego).
ECTS:
udział w seminarium - 30
przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30
prezentacja własnych badań: 45
LICZBA ECTS - 4
Kryteria oceniania
Zaliczenie seminarium jest bez oceny.
Warunki zaliczenia:
1. w I semestrze, gdy:
a. ustalony zostanie z promotorem temat
b. zgromadzona zostanie literatura przedmiotu
c. przedstawiony zostanie wstępny plan pracy
2. w II semestrze, gdy przedstawiony zostanie jeden rozdział przyszłej pracy dyplomowej
3. w III semestrze, gdy praca jest gotowa (przynajmniej w wersji roboczej).
Ocena dotyczy pracy dyplomowej.
Kryteria oceniania:
Wiedza
EK1-2: posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie; interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny.
Umiejętności:
EK3-4: posiada elementarne umiejętności badawcze: wyszukuje, czyta i interpretuje teksty z zakresu nauk o rodzinie; stawia i rozwiązuje problemy badawcze; prawidłowo stosuje zasady metodologii pisania pracy naukowej.
EK_Kompetencje społeczne:
EK_5-6 - dokonuje samooceny kompetencji związanych z pisaniem pracy naukowej.
Literatura
- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007.
- T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.
- Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010.
- Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.
- Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006.
- Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: