Personalistyczne podstawy miłości małżeńskiej WSR-NR-D-MM1
Treści programowe:
1. Zakochanie
2. Przyjaźń
3. Godność
4. Wzajemność
5. Przyjemność i egoizmy
6. Seksualność
7. Zmysłowość i pożądanie
8. Czystość
9. Dar z siebie
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK_1 - student ma podstawową wiedzę z zakresu antropologii osoby i teologii katolickiej na temat człowieka i małżeństwa rozumie zachodzącą interakcję pomiędzy rozumem a wiarą.
EK_2 - zna wybrane koncepcje człowieka w ujęciu filozoficznym, teologicznym, psychologicznym i społecznym co daje teoretyczne podstawy działalności na rzecz małżeństwa i rodziny
UMIEJĘTNOŚCI
EK_3 - potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań
EK_4 - potrafi, pod kierunkiem opiekuna, po rozpoznawaniu sytuacji rodziny, proponować działania profilaktyczne i pomocowe
EK_5 - potrafi posługiwać się ogólnymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych
KOMPETENCJE
EK_6 - posiada przekonanie o konieczności postępowania w sposób etyczny i profesjonalny;
dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z pracą swoją i innych, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.
ECTS:
Udział w konwersatorium i ćwiczeniach - 30 godzin
Przygotowanie się do zajęć, zapoznanie z lekturami - 60 godzin
Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu - 30 godzin
Sumaryczna liczba punktów ECTS 4
Kryteria oceniania
Efekty w obszarze wiedzy są osiągane poprzez zastosowanie następujących metod: konwersatorium, warsztaty, analiza tekstów, dyskusja; natomiast weryfikowane przez kolokwium.
Efekty w obszarze umiejętności i kompetencji społecznych są osiągane poprzez zastosowanie: metody warsztatowej, analizy tekstów, dyskusji.
Weryfikowane przez obserwację aktywności studentów.
WIEDZA
student ma podstawową wiedzę z zakresu antropologii osoby i teologii katolickiej na temat człowieka i małżeństwa rozumie zachodzącą interakcję pomiędzy rozumem a wiarą, zna wybrane koncepcje człowieka w ujęciu filozoficznym, teologicznym, psychologicznym i społecznym co daje teoretyczne podstawy działalności na rzecz małżeństwa i rodziny.
UMIEJĘTNOŚCI
Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań, potrafi, pod kierunkiem opiekuna, po rozpoznawaniu sytuacji rodziny, proponować działania profilaktyczne i pomocowe, potrafi posługiwać się ogólnymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych.
KOMPETENCJE
Student posiada przekonanie o konieczności postępowania w sposób etyczny i profesjonalny, dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z pracą swoją i innych, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.
Kolokwium sprawdzające wiedzę. Aktywność i kreatywność na zajęciach.
Literatura
Wojtyła K., "Miłość i odpowiedzialność", TN KUL, Lublin 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: