Nieletni w systemie prawnym WSR-NR-2-NSP
1. Zakres regulacyjny i ogólna charakterystyka systemu postępowania w sprawie nieletnich.
2. System środków prawnych przewidzianych do stosowania w sprawach nieletnich.
3. Przesłanki zastosowania ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich.
4. Organy i uczestnicy postępowania w sprawach nieletnich.
5. Środki zapobiegawcze stosowane w wobec nieletnich.
6. Postępowanie przed sądem rodzinnym w sprawach nieletnich
7. Postępowanie odwoławcze.
8. Postępowanie wykonawcze w sprawach nieletnich.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Ek 1 Student ma uporządkowaną wiedzę prawną o pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, w tym szczególnie o bezpieczeństwie i higienie pracy
Umiejętności:
Ek 2 Student potrafi nawiązać i utrzymać współpracę z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny; angażuje się w różne formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego
Kompetencje społeczne:
Ek 3 Student docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, ma pozytywne nastawienie do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny
Opis ECTS:
Aktywny udział w zajęciach: 15 godz.
Praca własna studenta - przygotowanie do kolokwium: 10 godz.
Lektura literatury przedmiotu: 5 godz.
Razem: 30 godz. = 1 ECTS.
Kryteria oceniania
Metody:
Efekty wiedzy (EK 1):
metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu
weryfikacja: kolokwium pisemne, przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny w nich udział
Efekty umiejętności (EK 2):
metody dydaktyczne – praca z tekstem, praca grupowa
weryfikacja - kolokwium pisemne, obserwacja aktywności studentów
Efekty kompetencji społecznych (EK 3):
metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów
weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas ćwiczeń, bieżąca informacja zwrotna
Ocena 2 (ndst)
Wiedza:
Student nie ma uporządkowanej wiedzy prawnej o pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, w tym szczególnie o bezpieczeństwie i higienie pracy
Umiejętności:
Student nie potrafi nawiązać i utrzymać współpracy z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny; nie angażuje się w różne formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego
Kompetencje społeczne:
Student nie docenia znaczenia nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, nie ma pozytywnego nastawienia do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny
Ocena 3 (dst)
Wiedza:
Student nie ma w pełni uporządkowanej wiedzy prawnej o pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, w tym szczególnie o bezpieczeństwie i higienie pracy
Umiejętności:
Student nie potrafi w pełni nawiązać i utrzymać współpracy z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny; nie angażuje się w pełnym zakresie w różne formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego
Kompetencje społeczne:
Student nie docenia w pełni znaczenia nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, nie ma w pełni pozytywnego nastawienia do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny
Ocena 4 (db)
Wiedza:
Student ma uporządkowaną wiedzę prawną o pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, w tym szczególnie o bezpieczeństwie i higienie pracy
Umiejętności:
Student potrafi nawiązać i utrzymać współpracę z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny; angażuje się w różne formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego
Kompetencje społeczne:
Student docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, ma pozytywne nastawienie do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny
Ocena 5 (bdb)
Wiedza:
Student ma w pełni uporządkowaną wiedzę prawną o pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, w tym szczególnie o bezpieczeństwie i higienie pracy
Umiejętności:
Student potrafi w pełni nawiązać i utrzymać współpracy z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny; angażuje się w pełnym zakresie w różne formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego
Kompetencje społeczne:
Student docenia w pełni znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, ma w pełni pozytywne nastawienie do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny
Literatura
V. Konarska – Wrzosek, Prawny system postępowania z nieletnimi w Polsce; Warszawa 2013.
- Ustawa z dnia 9 czerwca 2022 r. o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich
T. Bojarski, E. Kruk, E. Skrętowicz, Postępowanie w sprawach nieletnich. Komentarz, Warszawa 2016.
W cyklu 2021/22_L:
V. Konarska – Wrzosek, Prawny system postępowania z nieletnimi w Polsce; Warszawa 2013. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: