Seminarium licencjackie WSR-NR-1-SL1
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3akoH_WVhQ8qTfCuD1KNZpAwp1H_cfUrw6LAXmAA8A56k1%40thread.tacv2/conversations?groupId=750fa80a-931b-4e3e-861f-37bf2bf316df&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aE6DqpRUssYZ5lATdha5mozaxjvPanU6lnh48Gb7U8VE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=09000e3b-16f6-4ff2-b7c4-52cb58d5ecf3&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aE6DqpRUssYZ5lATdha5mozaxjvPanU6lnh48Gb7U8VE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=09000e3b-16f6-4ff2-b7c4-52cb58d5ecf3&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_L)
Zakres tematyczny:
Podstawy prawne pracy naukowej.
Ogólna charakterystyka prac dyplomowych.
Praca licencjacka i jej cele.
Zasady pisania pracy dyplomowej. Poprawność metodologiczna.
Wybór zagadnień badawczych. Opracowanie tematu pracy dyplomowej.
Zasady prowadzenia badań literaturowych. Bazy czasopism naukowych. Dobre praktyki cytowań.
Analiza struktury i układu pracy dyplomowej.
Rodzaje i zasady sporządzania przypisów.
Rodzaje i zasady sporządzania odniesień.
Rodzaje i zasady sporządzania bibliografii.
Konstrukcja założeń pracy badawczej.
Zaplanowanie i opracowanie projektu badawczego (m.in. dobór grupy, metoda i technika badawcza, poprawność metodologiczna narzędzia).
Realizacja badań właściwych.
Opracowanie i analiza otrzymanych wyników.
Obrona pracy dyplomowej.
W cyklu 2022/23_L:
Zakres tematyczny: |
W cyklu 2023/24_Z:
Zakres tematyczny: |
W cyklu 2023/24_L:
Zakres tematyczny: |
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: PUNKTY ECTS:
udział w zajęciach – 1 pkt (30 h)
gromadzenie materiałów i literatury przedmiotu – 1 pkt (30 h)
przygotowanie do zajęć i prezentacja postępów pracy – 2 pkt (60 h)
realizacja badań i pisanie pracy – 2 pkt (60 h)
LICZBA ECTS - 6
180 godz./30 = 6 pkt ECTS
| W cyklu 2023/24_Z: PUNKTY ECTS:
udział w zajęciach – 1 pkt (30 h)
gromadzenie materiałów i literatury przedmiotu – 1 pkt (30 h)
przygotowanie do zajęć i prezentacja postępów pracy – 2 pkt (60 h)
realizacja badań i pisanie pracy – 2 pkt (60 h)
LICZBA ECTS - 6
180 godz./30 = 6 pkt ECTS
| W cyklu 2023/24_L: PUNKTY ECTS:
udział w zajęciach – 1 pkt (30 h)
gromadzenie materiałów i literatury przedmiotu – 1 pkt (30 h)
przygotowanie do zajęć i prezentacja postępów pracy – 2 pkt (60 h)
realizacja badań i pisanie pracy – 4 pkt (80 h)
LICZBA ECTS - 8
200 godz./30 = 8 pkt ECTS
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK 1 - Student ma podstawową wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką.
EK 2 - Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
UMIEJĘTNOŚCI
EK 3 - Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
EK 4 - Student docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
PUNKTY ECTS:
udział w zajęciach – 1 pkt (30 h)
gromadzenie materiałów i literatury przedmiotu – 1 pkt (30 h)
przygotowanie do zajęć i prezentacja postępów pracy – 2 pkt (60 h)
realizacja badań i pisanie pracy – 2 pkt (60 h)/4 pkt (120)
LICZBA ECTS - 6/8
180 godz./30 = 6 pkt ECTS/ 200 godz./30 = 8 pkt ECTS
Kryteria oceniania
Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie wyników oceny ciągłej oraz spełnienia warunku/warunków zaliczenia danego semestru seminarium dyplomowego:
Warunki zaliczenia danego semestru seminarium dyplomowego:
1. I semestr:
a. ustalony z promotorem temat
b. zgromadzona podstawowa literatura przedmiotu
c. przedstawiony wstępny plan pracy.
2. II semestr: zaprojektowane badania oraz ukończone narzędzie
3. III semestr: gotowa do złożenia praca dyplomowa.
Stosowane metody dydaktyczne:
Wiedza: wykład informacyjny, praca z tekstem.
Umiejętności: analiza tekstów źródłowych, analiza fragmentów pisanych przez studentów prac dyplomowych.
Kompetencje społeczne: dyskusja, praca w grupach, studium przypadku.
WIEDZA (EK 1-2)
Ocena ndst (2) - Student nie ma wiedzy o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student nie ma elementarnej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
Ocena dst (3) – Student ma elementarną wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
Ocena db (4) – Student ma dobrą wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma dobrą wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
Ocena bdb (5) – Student ma zaawansowaną wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma zaawansowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
UMIEJĘTNOŚCI (EK 3)
Ocena ndst (2) - Student nie posiada elementarnych umiejętności badawczych pozwalających na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; nie potrafi formułować wniosków opracować i zaprezentować wyników (z wykorzystaniem ICT).
Ocena dst (3) - Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować główne wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).
Ocena db (4) - Student posiada dobre umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować poprawne i rozbudowane wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).
Ocena bdb (5) - Student posiada bardzo zaawansowane umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wiele rozbudowanych wniosków, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (EK 4)
Ocena ndst (2) - Student nie docenia znaczenia nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i nie umie odnieść zdobytej wiedzy do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
Ocena dst (3) - Student docenia w sposób elementarny znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
Ocena db (4) - Student docenia w sposób właściwy znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
Ocena dst (5) - Student docenia w sposób pełny, kompletny znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. M. Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002
2. J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001
3. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002
4. J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2009
5. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.
6. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.
Literatura uzupełniająca:
7. J. Bornat, Biographical methods, in: The Sage Handbook of Social Research Methods. Alasuutari, Pertti, eds. L. Bickman, J. Brannen, London 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: