Podstawy prawne i organizacja oświaty WSR-NR-1-PP
1. Rys historyczny polskiej oświaty
2. Krajowe źródła prawa dotyczące oświaty
3. Zagraniczne wzorce organizacji oświaty
4. Podział systemu oświaty
5. Zadania administracji rządowej w zakresie oświaty
6. Zadania administracji samorządowej w zakresie oświaty
7. Finansowanie oświaty
8. Status nauczyciela
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 ma podstawową wiedzę o etapach uczenia się i edukacji, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
Umiejętności:
EK 2 posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia projektów działalności edukacyjnej, opiekuńczej i wychowawczej
EK 3 potrafi pod kierunkiem opiekuna nawiązać i utrzymać współpracę z różnymi podmiotami działalności prawnej, edukacyjno – wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny
Kompetencje społeczne:
EK 4 ma świadomość roli pracy zespołowej w instytucjach zajmujących się służbą rodzinie; potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania; wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań na rzecz małżeństwa i rodziny
EK 5 docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie; jest przygotowany do uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania prorodzinne i wykazuje zdolność do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
przygotowanie do zajęć: 25 godz.
przygotowanie prezentacji: 35 godz.
suma godzin: 60 [60/30(25)=2]
liczba ECTS: 2
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
Obecność na zajęciach,
Ocena z prezentacji.
Metody i kryteria oceniania:
Metody:
Efekty wiedzy (EK 1):
metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu
weryfikacja: przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny w nich udział
Efekty umiejętności (EK 2-3):
metody dydaktyczne – praca z tekstem, praca grupowa
weryfikacja - obserwacja aktywności studentów
Efekty kompetencji społecznych (EK 4-5):
metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów
weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas ćwiczeń, bieżąca informacja zwrotna
Kryteria oceniania:
Do zaliczenia wymagane jest:
1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 3 nieusprawiedliwione nieobecności;
2. Zaliczenie przedmiotu na ocenę.
Wiedza
Ocena 2 (ndst) Student nie ma podstawowej wiedzy o etapach uczenia się i edukacji, nie rozumie różnorodnych uwarunkowań tych procesów
Ocena 3 (dst) Student posiada ograniczoną, podstawową wiedzę o etapach uczenia się i edukacji, w ograniczonym zakresie rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
Ocena 4 (db) Student posiada w zadawalającym zakresie podstawową wiedzę o etapach uczenia się i edukacji, w zadawalającym zakresie rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
Ocena 5 (bdb) Student posiada w pełnym zakresie podstawową wiedzę o etapach uczenia się i edukacji, w pełnym zakresie rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
Umiejętności:
Ocena 2 (ndst)
Student nie posiada umiejętności przygotowania i przedstawienia projektów działalności edukacyjnej, opiekuńczej i wychowawczej; nie potrafi pod kierunkiem opiekuna nawiązać i utrzymać współpracy z różnymi podmiotami działalności prawnej, edukacyjno – wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny
Ocena 3 (dst) Student posiada ograniczone umiejętności przygotowania i przedstawienia projektów działalności edukacyjnej, opiekuńczej i wychowawczej; potrafi w ograniczonym zakresie pod kierunkiem opiekuna nawiązać i utrzymać współprace z różnymi podmiotami działalności prawnej, edukacyjno – wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny
Ocena 4 (db) Student posiada zadowalające umiejętności przygotowania i przedstawienia projektów działalności edukacyjnej, opiekuńczej i wychowawczej; potrafi w zadowalającym zakresie pod kierunkiem opiekuna nawiązać i utrzymać współprace z różnymi podmiotami działalności prawnej, edukacyjno – wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny
Ocena 5 (bdb) Student posiada w pełnym zakresie umiejętności przygotowania i przedstawienia projektów działalności edukacyjnej, opiekuńczej i wychowawczej; potrafi w pełnym zakresie pod kierunkiem opiekuna nawiązać i utrzymać współprace z różnymi podmiotami działalności prawnej, edukacyjno – wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny
Kompetencje społeczne:
Ocena 2 (ndst) Student nie ma świadomości roli pracy zespołowej w instytucjach zajmujących się służbą rodzinie; nie potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; nie umie przyjmować i wyznaczać zadania; nie wykazuje aktywności w realizacji indywidualnych i zespołowych działań na rzecz małżeństwa i rodziny. Student nie docenia roli współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie; nie jest przygotowany do uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania prorodzinne i nie wykazuje zdolności do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
Ocena 3 (dst) Student posiada w ograniczonym stopniu świadomość roli pracy zespołowej w instytucjach zajmujących się służbą rodzinie; w ograniczonym stopniu potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; w ograniczonym stopniu umie przyjmować i wyznaczać zadania; w ograniczonym stopniu wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań na rzecz małżeństwa i rodziny. Student w ograniczonym stopniu docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie; w ograniczonym stopniu jest przygotowany do uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania prorodzinne i w ograniczonym stopniu wykazuje zdolności do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
Ocena 4 (db) Student posiada w zadawalającym stopniu świadomość roli pracy zespołowej w instytucjach zajmujących się służbą rodzinie; w zadawalającym stopniu potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; w zadawalającym stopniu umie przyjmować i wyznaczać zadania; w zadawalającym stopniu wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań na rzecz małżeństwa i rodziny. Student w zadawalającym stopniu docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie; w zadawalającym stopniu jest przygotowany do uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania prorodzinne i w zadawalającym stopniu wykazuje zdolności do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
Ocena 5 (bdb) Student posiada w pełnym zakresie świadomość roli pracy zespołowej w instytucjach zajmujących się służbą rodzinie; w w pełnym zakresie potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; w pełnym zakresie umie przyjmować i wyznaczać zadania; w pełnym zakresie wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań na rzecz małżeństwa i rodziny. Student w pełnym zakresie docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie; w pełnym zakresie jest przygotowany do uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania prorodzinne i w pełnym zakresie wykazuje zdolności do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: