Seminarium licencjackie WSR-NR-1-Lice
Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk społecznych o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej).
W cyklu 2021/22_L:
Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej). |
W cyklu 2022/23_L:
Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej). |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
NRL_W02, Student/ka - ma wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką.
NRL_W14, Student/ka - ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
NRL_U04, Student/ka - posiada umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).
NRL_K03, Student/ka - docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.
PUNKTY ECTS
semestr 4 i 5 - 6 ECTS
uczestnictwo w seminarium dyplomowym – 1 pkt (30 godz)
przygotowanie do zajęć – 1 pkt (30 godz.)
gromadzenie materiałów – 2 pkt (60 godz.)
pisanie pracy – 2 pkt (60 godz.)
semestr 6 - 8 ECTS
uczestnictwo w seminarium dyplomowym – 1 pkt (30 godz.)
przygotowanie do zajęć – 1 pkt (30 godz.)
gromadzenie materiałów – 2 pkt (60 godz.)
pisanie pracy – 4 pkt (120 godz.)
Kryteria oceniania
WIEDZA
Ocena 2 (ndst): student/studentka nie zna terminologii z nauk o rodzinie na poziomie studiów licencjackich, metodologii badań społecznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych ze stworzeniem projektu badawczego i pisaną pracą; nie ma wiedzy na temat poszczególnych agadnień dotyczących życia małżeńsko-rodzinnego i społecznego, nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć i zasad z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.
Ocena 3 (dst): student/studentka w zakresie dostatecznym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie, metodologii badań społecznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; w stopniu dostatecznym ma wiedzę na temat społecznych aspektów życia małżeńsko-rodzinnego, w stopniu dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.
Ocena 4 (db): student/studentka w zakresie dobrym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie, metodologii badań społęcznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; w stopniu zadowalającym wykazuje się wiedzą na temat społecznych aspektów życia małżeńsko-rodzinnego, w stopniu dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.
Ocena 5 (bdb): student/studentka w zakresie bardzo dobrym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie, metodologii badań społęcznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą i stworzonym samodzielnie projektem badawczym; w stopniu zaawansowanym wykazuje się wiedzą na temat społecznych aspektów życia małżeńsko-rodzinnego, w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.
UMIEJĘTNOŚCI:
Ocena 2 (ndst): student/studentka nie potrafi zdobywać wiedzy i rozwijać swoich umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym); student/studentka nie potrafi skunstruować projektu badawczego, narzędzia badawczego, przeprowadzic samodzielnie badań oraz stworzyć raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedzi naukowej; student/studentka nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; nie umie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka nie przygotował/a pracy dyplomowej.
Ocena 3 (dst): student/studentka w stopniu dostatecznym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym); student/studentka potrafi skunstruować projekt badawczy, narzędzie badawcze, przeprowadzic samodzielnie badania oraz stworzyć raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedź naukową odnosząc sie do zawartej w temacie pracy sytuacji problemowej; student/studentka potrafi dokonać podstawowych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie zasadniczo analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował pracę licencjacką.
Ocena 4 (db): student/studentka w stopniu dobrym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym); student/studentka potrafi skunstruować projekt badawczy, narzędzie badawcze, przeprowadzić samodzielnie badania oraz stworzyć raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedź naukową odnosząc sie do zawartej w temacie pracy sytuacji problemowej; student/studentka potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie należycie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował pracę licencjacką.
Ocena 5 (bdb): student/studentka w stopniu zaawansowanym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym)( i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka potrafi skunstruować projekt badawczy, narzędzie badawcze, przeprowadzic samodzielnie badań oraz stworzyc wyczerpujacy raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedź naukową odnosząc sie do zawartej w temacie pracy sytuacji problemowej; student/studentka potrafi dokonać różnych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował bardzo dobrą pracę licencjacką.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Ocena 2 (ndst): student/studentka nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; nie potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępnych źródeł; nie potrafi samodzielnie przeprowadzic elementarnej diagnozy wybranych aspektów życia rodzinnego; nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstów ogólnych i specjalistycznych, także w wybranym języku obcym.
Ocena 3 (dst): student/studentka ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi samodzielnie przeprowadzić elementarną diagnozą wybranych aspektów życia rodzinnego; potrafi czytać w stopniu podstawowym i ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym.
Ocena 4 (db): student/studentka ma dobrą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi samodzielnie przeprowadzić diagnozę wybranych aspektów życia rodzinnego; potrafi dobrze czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym.
Ocena5 (bdb): student/studentka ma doskonałą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi biegle i samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi samodzielnie przeprowadzić wyczerpujacą diagnozę wybranych aspektów życia rodzinnego; potrafi bardzo dobrze czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym.
Literatura
Z. Struzik, Metodyka pisania prac naukowych, Warszawa 2020.
Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmis, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.
E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.
E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2004.
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.
R. Dyoniziak, Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Toruń 2004.
J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakosciowe, ilosciowe i mieszkane, Kraków 2009.
M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.
M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006.
D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].
W cyklu 2021/22_L:
Z. Struzik, Metodyka pisania prac naukowych, Warszawa 2020. |
W cyklu 2022/23_L:
Z. Struzik, Metodyka pisania prac naukowych, Warszawa 2020. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: