Seminarium licencjackie WSR-NR-1-Lic
Na merytoryczną treść, która jest przekazywana w formie wykładu lub konwersacji (konsultacji), i w obrębie której dokonywana jest indywidualna lektura literatury (wskazanej przez prof.), oraz są wyciągane adekwatne do powyższego wnioski, składają się następujące tematy:
1. Podstawy prawne pracy naukowej (plagiat i poszanowanie własności intelektualnej).
2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych.
3. Charakterystyka prac dyplomowych z nauk o rodzinie
4. Praca licencjacka i jej cele.
5. Analiza naukowa tekstu - metodyka (wyciąganie wniosków).
6. Sformułowanie podstawowej tezy dla pracy lic., tj. jakie są jej założenia.
7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym (tezy i egzamin).
8. Struktura pracy naukowej (teoretycznej z nauk o rodzinie).
9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty.
10. Wprowadzenie do pracy dyplomowej.
11. Podsumowanie pracy lic. Tj. zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań.
12. Przypisy.
13. Bibliografia.
14. Zalecenia edytorskie (formatowanie pracy).
15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy dyplomowej.
W cyklu 2021/22_L:
Forma studiów: stacjonarne Metody dydaktyczne: zajęcia mają charakter warsztatowy, dyskusja, analiza materiału, lektura materiału, Kwestie szczegółowe: |
W cyklu 2022/23_Z:
Na merytoryczną treść, która jest przekazywana, w formie wykładu lub konwersacji (konsultacji), i w obrębie której dokonywana jest indywidualna lektura literatury (wskazanej przez prof.), składają się następujące tematy: 1. Podstawy prawne pracy naukowej. |
W cyklu 2022/23_L:
Celem zajęć jest to, aby adekwatnie umiejętnie, praktycznie i skutecznie uświadomić studentowi, że: 1. Podstawy prawne pracy naukowej. |
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: Punkty ECTS: 6
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w zajęciach, konsultacje: - 30 godz.
Studium literatury przedmiotu w celu przygotowania się do dyskusji w trakcie zajęć - 75 godz.
Przygotowanie pracy w formie pisemnej - 50 godz. | W cyklu 2022/23_L: 1. p. ECTS - uczestnictwo aktywne w zajęciach. - 30 godz.
2. p. ECTS - lektura, streszczenie, analiza literatury obowiązkowej - 50 godz.
3. p. ECTS - przygotowanie w formie pisemnej części lub całej pracy - 75 godz | W cyklu 2022/23_Z: 1. p. ECTS - uczestnictwo aktywne w zajęciach. - 30 godz.
2. p. ECTS - lektura, streszczenie, analiza literatury obowiązkowej - 50 godz.
3. p. ECTS - przygotowanie w formie pisemnej części lub całej pracy - 75 godz. |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
NRL_W14
Student - ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych,
metodach, technikach i narzędziach badawczych.
NRL_U04
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie
przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań
pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować
wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT),
NRL_K02
posiada przekonanie o konieczności postępowania w sposób etyczny i
profesjonalny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne
związane z pracą swoją i innych, poszukuje optymalnych rozwiązań,
postępuje zgodnie z zasadami etyki; jest świadomy istnienia etycznego
wymiaru w badaniach naukowych.
K03; docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej
rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i
zawodowych
Kryteria oceniania
Zaliczenie
Warunki formalne:
1. Student brał udział w zajęciach (stacjonarnie lub online). Ewentualne nieobecności są usprawiedliwiane standardowo.
2. Student samodzielnie napisał oraz przedstawił do oceny całość lub część pracy (dyplomowej lub esej), na którą umówił się z profesorem.
Warunki merytoryczne:
3. Student prezentuje w dyskusji (lub na bazie informacji zwrotnej) adekwatne i proporcjonalnie - co do podanych treści na zajęciach - przyswojenie wiedzy aksjologicznej, merytorycznej - w zakresie podjętego zagadnienia, oraz metodologicznej, koniecznej do pisania pracy dyplomowej.
4. Praca, którą przedstawił student prof. (promotorowi) do oceny (konsultacji itp.), posiada właściwą metodologię, jest treściwa, przejrzysta i logiczna terminologicznie.
Zasady stopniowania oceny:
5. Stopniowanie oceny końcowej uwzględnia poziom zaangażowania się studenta, efektów jego pracy oraz poziom zdobytych przez niego umiejętności oraz kwalifikacji społecznych.
Weryfikacja następuje wg. zasad podanych powyżej.
Ważna jest informacja zwrotna oraz konkretne postępy w pisaniu pracy dyplomowej.
Brak zaliczenia:
Student nie spełnił żadnego z wyżej wskazanych warunków.
Literatura
Bibliografia podstawowa:
1. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2010.
2. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013.
3. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.
4. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.
5. Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].
6. Biały S., Normatywne aspekty konstytucji apostolskiej papieża Franciszka Feritatis Gaudium o uniwersytetach i wydziałach kościelnych, Roczniki Nauk Prawnych XXX/4 (2020), s. 213-228.
7. Walczak A., Poradnik edytorski prac dyplomowych, Szczecin 2012.
W cyklu 2021/22_L:
1. J. Zieliński, Metodologia pracy naukowej, Warszawa 2019. |
W cyklu 2022/23_Z:
Bibliografia podstawowa: UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022/23_L:
Bibliografia podstawowa: UZUPEŁNIAJĄCA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: