Media relations WSE-ZP-MR
Zajęcia mają za zadanie zapoznać studentów z podstawowymi pojęciami public relations i związanymi z tym działaniami promocyjnymi w zakresie media relations oraz zapoznać studentów z istotą komunikacji z mediami. Mają też pomóc w nabyciu umiejętności praktycznych
w tych obszarach (m.in. w organizacji wydarzeń medialnych oraz w obszarze kształtowania wypowiedzi medialnych).
W cyklu 2024/25_Z:
1. Specyfika działań media relations. 2. Narzędzia media relations i ich stosowanie w praktyce. 3. Podstawowe zasady współpracy między rzecznikami prasowymi a przedstawicielami mediów. 4. Podstawy prawa prasowego. 5. Podstawy etycznych praktyk public relations. 6. Zagrożenie wynikające z fake news i istota zjawiska. 7. Wpływ Internetu i mediów społecznościowych na kierunki rozwoju mediów tradycyjnych oraz na działania z zakresu media relations. 8. Zarządzania informacją w kryzysie. Analiza wybranych sytuacji kryzysowych. 9. Przygotowanie konferencji prasowej. 10. Dobre praktyki związane z autoprezentacją. 11. Zasady redagowania tekstów informacyjnych na potrzeby mediów (m.in. zasada 6W, odwrócona piramida, podstawowe założenia prostego języka). 12. Rynek mediów w Polsce (rodzaje mediów, kluczowe tytuły, audycje, programy, dziennikarze). |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: 3 ECTS = 75 godz.
Udział w konwersatorium: 30 godz.
Przygotowanie projektu: 35 godz.
Przygotowanie się do aktywnego udziału w zajęciach (w tym dodatkowych prac z aktywności): 10 godz.
| W cyklu 2024/25_Z: 3 ECTS – 75 godzin
30 godzin – uczestnictwo w zajęciach
20 godzin – przygotowanie semestralnego projektu zaliczeniowego
5 godzin – przygotowanie indywidualnej prezentacji case study
5 godzin – indywidualne przygotowanie do symulacji konferencji prasowej
15 godzin – zapoznanie się z zaproponowana literaturą i materiałami dodatkowymi, rekomendowanymi przez prowadzącego
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
ZP1_U04, ZP1_U07, ZP1_U08,
ZP1_U09, ZP1_U03, ZP1_K07
Kryteria oceniania
Szczegółowe sposoby weryfikacji efektów uczenia się - warunki zaliczenia/kryteria oceniania:
I. Projekt (grupy 3, 4 lub 5-osobowe) – max. 30 punktów
Minimalna liczba punktów do zaliczenia projektu to 16.
Realizacja projektu zaliczeniowego będzie polegać na przygotowaniu i zaprezentowaniu (na trzynastych zajęciach) kampanii/strategii PR ze szczególnym uwzględnieniem strategii media relations wybranej firmy/wybranego przedsiębiorstwa.
Forma projektu: prezentacja PowerPoint (liczba slajdów 30-50) oraz jej syntetyczna prezentacja.
Szczegółowe założenia dot. projektu oraz wymogi związane z tymi założeniami zostaną przedstawione studentom na 8 zajęciach.
II. Dodatkowo istnieje możliwość podniesienia oceny dzięki punktom za aktywność
* 5 – 9 pkt. – ocena w górę o 0.5
* 10 + pkt. – ocena w górę o 1.
Są dwa sposoby zdobycia dodatkowych punktów:
* aktywność na zajęciach – max 1 pkt./zajęcia (łącznie max 12 pkt.).
* notatka z zadanego na dane zajęcia tekstu/notatka prasowa (łącznie max 3 punkty) – Prowadzący na bieżąco (w trakcie zajęć) będzie wskazywał możliwość przygotowania przez studentów takiej notatki (na kolejne zajęcia). *** Notatka na dane zajęcia powinna być przesłana do prowadzącego do poniedziałku poprzedzającego dane zajęcia.
Niezależnie od liczby zdobytych punktów za aktywność, do zaliczenia przedmiotu konieczne jest uzyskanie 16 punktów z projektu.
Uwagi
W cyklu 2024/25_Z:
ZALICZENIE PRZEDMIOTU - ZASADY Na zaliczenie przedmiotu i ocenę końcową składają się: a) ocena indywidualnej prezentacji (maksymalnie 20 punktów); *** INDYWIDUALNA PREZENTACJA Każdy uczestnik prezentuje na zajęciach wybrane przez siebie case study z zakresu komunikacji społecznej (sytuację kryzysową, kampanię społeczną, przykład medialnego fake newsa) i poddaje je analizie. Uwzględnia przy tym materiały prasowe relacjonujące daną wypowiedź/kampanię/kryzys (artykuły, audycje, wywiady, spoty, publikacje w mediach społecznościowych). Za prezentację można otrzymać maksymalnie 20 punktów, w tym: - za terminowe przygotowanie materiału – maksymalnie 10 pkt; *** PRZYGOTOWANIE KONFERENCJI PRASOWEJ Każdy uczestnik wykonuje w grupie projekt zaliczeniowy – konferencję prasową. Studenci przygotowują projekt w formie prac cząstkowych i przesyłają prowadzącemu w ustalonych terminach. Zwieńczeniem pracy jest symulacja konferencji prasowej podczas zajęć. Podczas prezentacji konieczna jest obecność wszystkich członków grupy. Za przygotowany w grupie projekt student może otrzymać maksymalnie 60 pkt, w tym: - za terminowość przygotowania projektów (w tym terminowość dostarczania kolejnych elementów pracy) – maksymalnie 10 pkt; Liczba punktów zgromadzona przez grupę = liczba punktów, które otrzymuje indywidualnie każdy członek zespołu. *** Uczestnik zajęć ma prawo do 2 nieobecności w semestrze. Każda kolejna nieusprawiedliwiona nieobecność obniża wynik końcowy o 10 pkt. W przypadku 6 lub większej liczby nieobecności student nie uzyskuje zaliczenia przedmiotu (niezależnie od liczby zgromadzonych dzięki projektom punktów). 80-71 pkt - ocena 5,0 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: