Warsztaty pisania wniosków aplikacyjnych WSE-SO-WPWA
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Uczestnicy zapoznają się z możliwościami konkursowymi, procedurami oraz źródłami finansowania. Przedstawione zostaną rodzaje wniosków, procedury aplikacji. W szczególności zajęcia (w formie teoretycznej i praktycznej) będą dotyczyły następujących zagadnień (celów, zezakresu, harmonogramu, budżetu). Program zajęć będzie poświęcony takim zagadnieniom jak: instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu, metodologia tworzenia projektu, itd). Omówione zostaną najczęściej popełniane błędy w aplikowaniu o środki na projekty badawcze.Uczestnicy będą ćwiczyć tworzenie projektów w grupach.
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Uczestnicy zapoznają się z możliwościami konkursowymi, procedurami oraz źródłami finansowania. Przedstawione zostaną rodzaje wniosków, procedury aplikacji. W szczególności zajęcia (w formie teoretycznej i praktycznej) będą dotyczyły następujących zagadnień (celów, zezakresu, harmonogramu, budżetu). Program zajęć będzie poświęcony takim zagadnieniom jak: instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu, metodologia tworzenia projektu, itd). Omówione zostaną najczęściej popełniane błędy w aplikowaniu o środki na projekty badawcze.Uczestnicy będą ćwiczyć tworzenie projektów w grupach. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wiedza:
- na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi wymienić i omówić kluczowych mechanizmów finansowania dostępnych na rynku.
- na ocenę 3 (dst): student w umiarkowanym stopniu potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy w finansowaniu projektów.
- na ocenę 4 (db): student dobrze zna, potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy w finansowaniu projektów.
- na ocenę 5 (bdb): bardzo dobrze zna, potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
Umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi przygotować wniosku aplikacyjnego.
- na ocenę 3 (dst): student w umiarkowanym stopniu potrafi przygotować wniosek aplikacyjny.
- na ocenę 4 (db): student potrafi przygotować wniosek aplikacyjny.
- na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze potrafi przygotować bardzo dobry wniosek aplikacyjny.
Zaliczenie przedmiotu: przygotowanie przykładowego wniosku aplikacyjnego i zaprezentowanie na zajęciach.
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Kolejne nieobecności skutkują obniżeniem oceny końcowej.
Literatura
1. W drodze do dofinansowania. Jak napisać dobry wniosek.
Filipek Agnieszka
2. Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych. Marek Świstak, Elżbieta Sztorc, Jan Wiktor Tkaczyński.
3. Wniosek o dofinansowanie unijne w sześciu krokach. Iwona Jeleń.
4. Książka Dotacje, fundusze i granty - Robert Barański.
5. nava.gov.pl
6. granty.pl
7. uni.lodz.pl
8.www.sowa.efs.gov.pl
9. www.eog.gov.pl
10. Materiały własne Wykładowcy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: