Socjologia zarządzania WSE-SO-SZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (SO2_W05, SO2_W06, SO2_W08, SO2_W12):
1) Student zna i rozumie wybrane fakty, teorie oraz złożone zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu.
2) Student w pogłębionym stopniu definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na złożone zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej).
Umiejętności (SO2_U06, SO2_U10; SO2_U11):
1) Student analizuje etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, analizuje problemy wielokulturowości w organizacji.
Kompetencje (SO2_K01, SO2_K04):
1) Student pracuje w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, prezentuje kreatywne podejście zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.
Kryteria oceniania
Na ocenę ndst (2,0):
- student nie zna i nie rozumie faktów, teorii oraz zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; nie potrafi określić wkładu socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu;
- student nie definiuje roli człowieka we współczesnej organizacji, nie potrafi wskazać zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej);
- student nie wykazuje umiejętności analizy etapów i modeli procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikowania perspektyw analitycznych badania kultury organizacyjnej; podstawowych pojęć, teorii, modeli, rodzajów i poziomów przywództwa w organizacji; teorii i modeli motywacji oraz wybranych modeli kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, nie potrafi uporządkować wybranych aspektów komunikacji organizacyjnej, nie wykazuje umiejętności analizy problemu wielokulturowości w organizacji;
- student nie podejmuje się pracy w zespole w celu przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Nie jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, prezentuje odtwórcze podejście zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.
Na ocenę dst (3,0):
- student zna i rozumie tylko niektóre fakty, teorie oraz elementarne zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; częściowo potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu;
- student częściowo definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na niektóre zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej);
- student analizuje tylko niektóre etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje niektóre perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, częściowo analizuje problemy wielokulturowości w organizacji;
- student wykazuje częściowe zaangażowanie w pracę w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Nie jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, prezentuje odtwórcze podejście zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.
Na ocenę db (4,0):
- student zna i rozumie podstawowe fakty, teorie oraz zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; w stopniu zadowalającym potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu;
- student w zadowalającym stopniu definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na podstawowe zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej);
- student analizuje wszystkie etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje wszystkie perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, analizuje problemy wielokulturowości w organizacji;
- student wykazuje zaangażowanie w pracę w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, podejmuje próbę twórczego podejścia zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.
Na ocenę bdb (5,0):
- student doskonale zna i rozumie wszystkie fakty, teorie oraz złożone zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; samodzielnie potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu;
- student w sposób pogłębiony definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na złożone zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej);
- student analizuje wszystkie etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje wszystkie perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje wszystkie pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, samodzielnie analizuje problemy wielokulturowości w organizacji; potrafi uzasadnić swój punkt widzenia i zaproponować własne rozwiązania;
- student wykazuje duże zaangażowanie w pracę w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, w twórczy sposób podchodzi zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: