Seminarium licencjackie WSE-SO-SL
Student w trakcie zajęć zdobywa niezbędną wiedzę metodologiczną pisania pracy licencjackiej oraz kształtuje analityczne myślenie oraz socjologiczną wyobraźnię.
Kolejne etapy pisania pracy można uporządkować następująco:
1) Wybór problematyki badawczej oraz tematu pracy
2) Konspekt pracy licencjackiej
3) Przygotowanie roboczej wersji wstępu do pracy licencjackiej
4) Przygotowanie bibliografii pracy licencjackiej
5) Przygotowanie roboczej wersji wybranego rozdziału pracy licencjackiej
6) Etyka w pracy naukowej
7) Przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy licencjackiej
8) Przygotowanie do egz. licencjackiego
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Metody - praca z tekstem źródłowym, praca z tekstem własnym, dyskusja, praca indywidualna oraz praca w grupach; napisanie autorskiej pracy dyplomowej;
EW - Student posiada wiedzę z zakresu socjologii pozwalającą na formułowanie określonych problemów badawczych oraz je interpretuje w kontekście metod badań socjologicznych - przygotuje opis problemu badawczego oraz kwerendę biblioteczną;
EU- Student potrafi argumentować i bronić postawionej tezy - pisanie poszczególnych części pracy i wspólna dyskusja wokół stawianego problemu badawczego; Posiada umiejętności związane z pisaniem pracy licencjackiej -przypisy, bibliografia, konstrukcja wywodu - weryfikacja pracy przez Promotora;
EK- Student potrafi oceniać kolejne etapy pracy ukierunkowane na osiągnięcie celu - weryfikacja: napisanie (i zatwierdzenie przez promotora) dwóch pierwszych rozdziałów licencjackiej;
Udział w seminarium 30 godz.
Przygotowanie pracy licencjackiej: 40 godz.
Analiza materiałów źródłowych 5 godz.
Suma godzin: 75=około 3 ECTS
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu następuje na podstawie zaakceptowania przez Promotora pracy licencjackiej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Radosław Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich (wyd. VII), 1. CeDeWu, Warszawa 2014.
2. Earl Babbie, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
3. Marcus Banks, Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
4. C. Wright Mills, Wyobraźnia socjologiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
5. Janusz Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, "Śląsk" Wydawnictwo Naukowe, Katowice 1999.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: