Deligitymizacja strukturalna i genocyd w czerwonokhmerskiej demokratycznej Kampuczy WSE-SO-DSGwCDK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
W cyklu 2024/25_L: nie dotyczy | W cyklu 2023/24_L: PO/S2 - obszar nauk społecznych - II stopień | W cyklu 2020/21_L: nie dotyczy |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2024/25_L: obowiązkowy | W cyklu 2023/24_L: fakultatywny ograniczonego wyboru | W cyklu 2020/21_L: obowiązkowy |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty w zakresie wiedzy (EW):
+ student ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji
społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i
instytucji społecznych (np. systemu feudalnego, gwałtownej zmiany rewolucyjnej);
+ posiada pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami
społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych;
+ charakteryzuje się pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o
ich historycznej ewolucji (oraz rewolucji).
Efekty w zakresie umiejętności (EU):
+ student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne (np. rewolucyjną przemoc strukturalną) oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi;
+ jest w stanie właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk
społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować;
+ posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy;
+ rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Efekty w zakresie kompetencji społecznych (EK):
+ student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności,
rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (np. genocide studies).
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy (efekty W03, W04, W10):
Na ocenę bardzo dobrą (bdb) student potrafi szczegółowo przedstawić definicje delegitymizacji strukturalnej oraz genocydu, teorie, dynamikę i odniesienie tych aspektów do współczesnego kształtu struktury społecznej. W sposób płynny odwołuje się do przykładów rewolucji społecznych oraz bogato opisuje aspekty genocide studies.
Na ocenę dobrą (db) student potrafi przedstawić ogólnie definicje delegitymizacji strukturalnej oraz genocydu, teorie, dynamikę i odniesienie tych aspektów do współczesnego kształtu struktury społecznej. W sposób właściwy odwołuje się do przykładów rewolucji społecznych oraz bogato opisuje aspekty genocide studies.
Na ocenę dostateczną (dst) student potrafi ze wspomaganiem i podpowiedziami przedstawić ogólniedefinicje delegitymizacji strukturalnej oraz genocydu, teorie, dynamikę i odniesienie tych aspektów do współczesnego kształtu struktury społecznej. Słabo kojarzy przykłady rewolucji społecznych oraz ma wyraźne problemy z opisem aspektów genocide studies.
Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (efekty: U01, U03, U06, U11):
Na ocenę bardzo dobrą (bdb) student potrafi szczegółowo zinterpretować ogół istoty zmian społecznych w Kambodży, wyczerpująco klasyfikować podmioty sprawcze zmian społecznych, wieloaspektowo analizować przykłady zmian, dokonując przy tym pogłębionej weryfikacji przeszłych i bieżących wydarzeń społecznych (politycznych, kulturowych, gospodarczych) przy pomocy pojęć i teorii socjologicznych, a także ze znawstwem stosować podstawowe kategorie teoretyczne służące do opisu zmian społecznych we współczesnych społeczeństwach Półwyspu Indochińskiego.
Na ocenę dobrą (db) student potrafi zasadniczo zinterpretować ogół istoty zmian społecznych w Kambodży, wystarczająco klasyfikować podmioty sprawcze zmian społecznych, w stopniu elementarnym analizować przykłady zmian, dokonując przy tym podstawowej weryfikacji przeszłych i bieżących wydarzeń społecznych (politycznych, kulturowych, gospodarczych) przy pomocy pojęć i teorii socjologicznych, a także poprawnie stosować podstawowe kategorie teoretyczne służące do opisu zmian społecznych we współczesnych społeczeństwach Półwyspu Indochińskiego.
Na ocenę dostateczną (dst) student potrafi ze wspomaganiem zinterpretować ogół istoty zmian społecznych w Kambodży, podejmując próby klasyfikowania podmiotów sprawczych zmian społecznych, w stopniu lapidarnym analizować przykłady zmian, dokonując przy tym próby weryfikacji przeszłych i bieżących wydarzeń społecznych (politycznych, kulturowych, gospodarczych) przy pomocy pojęć i teorii socjologicznych, a także stara się stosować podstawowe kategorie teoretyczne służące do opisu zmian społecznych we współczesnych społeczeństwach Półwyspu Indochińskiego.
Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych (efekt: K04):
Na ocenę bardzo dobrą (bdb) student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (np. genocide studies).
Na ocenę dobrą (db) student potrafi ogólnie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (np. genocide studies).
Na ocenę dostateczną (dst) student na ogół nie potrafi samodzielnie uzupełniać wiedzy i umiejętności rozszerzonych o wymiar interdyscyplinarny (np. genocide studies), ale czyni to po wskazaniach prowadzącego zajęcia oraz jego zachętach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: